Salesforce, dünyanın en büyük yapay zeka etkinliği olan Dreamforce 2024’te, 17-19 Eylül tarihleri arasında San Francisco Moscone Center’da 140’tan fazla ülkeden 45.000’den fazla teknoloji tutkununu ağırlıyor. Yapay zeka ve insan gücünü birleştiren, otonom yapay zeka ile inovasyona yön veren ilk gün duyuruları aşağıdakileri yenilikleri içeriyor:
- Salesforce Data Cloud, Artan Benimsenme ve Yeni İnovasyonlarla Agentforce’a Güvenilir Veriler Getiriyor
Salesforce, Data Cloud ile ivmesini artırmaya devam ediyor. Data Cloud, Salesforce Platformu’nun kalbi ve Agentforce‘un temelini oluşturuyor. Bu büyüme, Customer 360 uygulamaları, Flow, analizler ve Salesforce’un çığır açan otonom yapay zeka temsilcisi Agentforce üzerinden daha kişiselleştirilmiş, bağlama uygun ve zamanında müşteri deneyimleri sunmak için birleştirilmiş verilere yönelik güçlü iş talebiyle besleniyor.
Bu ivmeyi daha da pekiştirmek için Salesforce, bugün kuruluşların müşteri deneyimini veri ve yapay zeka kullanarak dönüştürme yeteneklerini geliştiren birkaç yeni Data Cloud inovasyonu tanıttı. Bu yenilikler arasında, müşteri içgörülerini daha derinlemesine ortaya çıkarmak amacıyla ses ve video içeriklerinin — web seminerleri ve çağrılar gibi — yerel işlenmesini de içeren yapılandırılmamış veri desteği; Agentforce temsilcileri ve insanların verileri tutarlı bir şekilde yorumlamasını ve kullanmasını sağlayan standartlaştırılmış anlamsal veri modeli; müşteri bağlamını göz önünde bulunduran ve bilgiyi daha hızlı keşfetmeye olanak tanıyan gelişmiş arama yetenekleri; müşterilerin değişen ihtiyaçlarına anında yanıt verebilmek için gerçek zamanlı veri aktivasyonları; ve operasyonları koruyup gereksiz veri sızıntılarını önlemek amacıyla ek veri güvenliği ve yönetim özellikleri yer alıyor.
The Adecco Group, Air India, Aston Martin, FedEx, Kawasaki Motors Corp., ve Wyndham Hotels & Resorts gibi şirketler, müşteri ilişkilerini güçlendirmek, verimliliği artırmak ve kârlılıklarını iyileştirmek için her gün Data Cloud’a güveniyor.
Bu duyuru hakkında daha fazla bilgi için: https://www.salesforce.com/news/press-releases/2024/09/17/data-cloud-unstructured-data-announcement/
- Salesforce ve Google Cloud, Salesforce ve Google Workspace’te Birlikte Çalışabilen Otonom Yapay Zeka Temsilcilerini Kullanıma Sunmak için Güçlerini Birleştiriyor
Müşteriler artık, Salesforce Customer 360 uygulamaları ve Gmail, Docs ve Slides gibi Google Workspace uygulamaları arasında güvenli bir şekilde çalışan yapay zeka temsilcileri kullanabilirler.
Salesforce ve Google Cloud, Salesforce Agentforce Temsilcilerini oluşturmak için genişletilmiş bir ortaklık duyurdu. Bu temsilciler, kullanıcıların Salesforce Customer 360 ve Google Workspace uygulamaları arasında güvenli bir şekilde iş birliği yapmalarına yardımcı olacak. Salesforce’un Agentforce lansmanı, Salesforce ve Google Workspace arasındaki mevcut iki yönlü entegrasyonları genişleterek, ortak müşterilerin her gün kullandıkları uygulamalarda eyleme geçebilen ve sorunsuz bir şekilde çalışan otonom temsilcileri kolayca kullanmalarına olanak tanıyor. Bu süreç, Salesforce ve Google Workspace’te zaten mevcut olan güçlü gizlilik ve kullanıcı veri koruma önlemleriyle destekleniyor.
Agentforce ve Google Workspace etkileşimleri bu yıl ilerleyen zamanlarda genel kullanıma sunulacak, böylece müşteriler Google Workspace ve Salesforce Customer 360 platformunda yardımcı becerilere sahip özel temsilciler oluşturabilirler. Ayrıca, Agentforce temsilcileri, veriyi taşımadan veya kopyalamadan Google BigQuery’deki veriler üzerinde eyleme geçebiliyor; bu, bugün mevcut olan Zero Copy teknolojisiyle sağlanan entegrasyonlar aracılığıyla mümkün oluyor.
Bu duyuru hakkında daha fazla bilgi için: https://www.salesforce.com/news/press-releases/2024/09/17/google-autonomous-agent-partnership/
- Salesforce ve IBM, Karar Verme, Verimlilik ve Etkinliği Artırmak için Yapay Zeka ve Otonom Temsilciler Sunmak Amacıyla İş Birliği Kurdu
Salesforce ve IBM, müşterilerin, özellikle yüksek düzenlemelere tabi endüstrilerdeki müşterilerin, 7/24 kullanılabilecekleri gelişmiş temsilciler sunarak satış ve hizmet süreçlerini desteklemeyi planlıyor. İş birliği, müşterilerin Data Cloud içindeki mainframe ve Db2 verilerine erişim sağlamasını ve Agentforce Temsilcilerini eyleme geçirecek şekilde özelleştirmelerini mümkün kılacak.
Salesforce ve IBM, uzun süredir devam eden ortaklıklarını, yapay zeka ile satış ve hizmet süreçlerini dönüştürmek isteyen organizasyonlar ile kullanılmayan kurumsal verileri otomatik eylemler için kullanmak isteyen düzenlemelere tabi endüstrilerdeki müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanarak bir sonraki seviyeye taşıyor. Salesforce ve IBM, organizasyonların kendi BT ortamlarında kullanabileceği, önceden yapılandırılmış yapay zeka temsilcileri ve araçları sağlamayı planlıyor. Bu, organizasyonların özel verilerini kullanarak sistemlerini sıkı bir şekilde kontrol altında tutmalarını sağlayacak.
Agentforce, Salesforce’un otonom temsilciler paketi, ile IBM’in watsonx’inin yeteneklerini birleştirerek, müşterilerin günlük olarak kullandıkları uygulamalarda temsilcilerin gücünden yararlanmalarına yardımcı olacak. IBM, watsonx Orchestrate’i kullanarak, işletmelerin verimliliğini artırmasına, güvenliği sürdürmesine ve düzenlemelere uymasına yardımcı olacak otonom temsilciler oluşturacak. IBM müşterileri ayrıca, Slack üzerinden temsilcileriyle sohbet edebilecekler.
Salesforce Data Cloud ile IBM Data Gate for watsonx arasında planlanan entegrasyonlar, müşterilerin IBM Z mainframe’lerindeki ve Db2 veritabanlarındaki iş verilerine erişimini sağlayarak Agentforce platformunda temsilcileri beslemeye, birleşik veri analizine ve yapay zeka iş akışlarına imkan tanıyacak.
Bu duyuru hakkında daha fazla bilgi için: https://www.salesforce.com/news/stories/ibm-autonomous-agent-partnership/
- Salesforce ve NVIDIA, AI Agent Yeniliğini Geliştirmek İçin Stratejik İş Birliği Kuruyor
Salesforce ve NVIDIA otonom temsilci ve etkileşimli avatar deneyimleriyle kuruluşlar için gelişmiş yapay zeka yetenekleri geliştirmek üzere stratejik bir iş birliği duyurdu. Şirketler, hızlandırılmış bilgi işlem ve yapay zeka yazılımını içeren NVIDIA AI platformunu Salesforce Platformu ve Agentforce ile bir araya getirerek optimize edilmiş öngörücü ve üretken yapay zeka iş akışları sunmak için birlikte çalışacak. Bu iş birliğiyle Agentforce temsilcileri, tüm müşteri verileri için tek yer olarak sektör lideri Salesforce CRM’e güvenen satış, hizmet, pazarlama ve BT ekipleri genelinde yeni içgörüler ve gelişmiş üretkenlik sağlayacak.
Salesforce ve NVIDIA ile kuruluşlar, Salesforce Platformu ve Agentforce’un bir parçası olarak yeni nesil yapay zeka ve veri yeteneklerine erişebilecekler. Agentforce, önceden oluşturulmuş temsilciler koleksiyonuyla birlikte gelen temsilciler oluşturmak ve özelleştirmek için çığır açan bir araç setidir. Yeni iş birliği, Salesforce müşterilerine yapay zeka yatırımlarından hızlandırılmış değer sağlarken rekabet üstünlüğünü farklılaştıracak ve koruyacaktır. NVIDIA AI Enterprise platformunun bir parçası olarak model özelleştirme için NVIDIA NIM mikro hizmetleri ve NVIDIA NeMo ile Salesforce’un yapay zeka destekli öngörücü ve üretken teknolojilerini kullanan işletmelerin, sektörler genelinde etkileşimlerinin üretkenliğini ve etkinliğini artırmak için yapay zeka platformu performansında ve model veriminde ilerlemeler görmesi bekleniyor.
Kullanım alanları:
Kriz yönetimi: Ürün geri çağırma veya hizmet kesintisi durumunda, bir temsilci yüksek hacimli müşteri sorularını etkili bir şekilde ele alacak, zamanında ve empatik yanıtlar sunacak ve kritik sorunları insan temsilcilere iletecektir.
Seyahat ve lojistik için gerçek zamanlı hava durumu etkisi: Yapay zeka temsilcileri, canlı hava durumu verilerine dayanarak seyahat veya nakliye rotalarını tahmin edebilir ve ayarlayabilir, böylece gecikmeleri ve kesintileri önleyebilir. Müşterileri ve paydaşları bilgilendirmek için CRM verilerini otomatik olarak günceller, seyahat planlarında veya teslimat programlarında beklenen değişiklikler veya gerekli ayarlamalar hakkında zamanında ve doğru iletişim sağlarlar. Bu proaktif yaklaşım, müşteri memnuniyetini ve operasyonel verimliliği artıracaktır.
Gerçek zamanlı müşteri desteği çözümü: Yapay zeka temsilcileri, canlı avatar sohbetleri sırasında ilgili CRM bilgilerini çekerek müşterilere anında çözümler sunabilir. Örneğin, bir müşteri bir sipariş sorunuyla ilgili yardım isterse, temsilci avatarı sorguyu çözmek için gerçek zamanlı gönderim verilerine erişebilir.
Bu duyuru hakkında daha fazla bilgi için: https://www.salesforce.com/news/press-releases/2024/09/17/nvidia-ai-agent-partnership/
- Salesforce, Agentforce Partner Network’ü Tanıttı — Dünyanın İlk Temsilci Ekosistemi
Bu açık ekosistem, bir şirketin Agentforce’unun Salesforce ve geniş bir üçüncü parti sistemler ve temsilciler ağı arasında eylemleri birleştirerek karmaşık görevleri tamamlamasına olanak tanıyor. Amazon Web Services, Google Cloud, IBM ve Workday gibi ortaklar, Agentforce’u yeni temsilci eylemleri, önceden yapılandırılmış temsilci şablonları ve kullanıcılar ve işletmeler adına birden fazla sistemde planlama ve eyleme geçme yeteneğine sahip partner temsilcileri ile genişletiyorlar.
Ortaklar tarafından oluşturulan temsilci eylemleri ve şablonlar, müşterilere Salesforce’un AppExchange’i aracılığıyla platformda yerel olarak sunulacak; bu sayede hazır temsilcileri hızlı ve kolay bir şekilde özelleştirebilir veya özel becerilere sahip kendi temsilcilerini oluşturabilirler.
Küresel sistem entegratörleri — Accenture, Deloitte Digital, Capgemini, IBM Consulting, PwC ve Slalom dahil — Agentforce’u müşteriler için hayata geçirecek ve dünya çapında işletmeler için yapay zeka destekli dönüşümleri hızlandıracaklar.
Bu duyuru hakkında daha fazla bilgi için: https://www.salesforce.com/news/press-releases/2024/09/17/agentforce-partner-network-announcement/