Kofana ev sahipliğinde düzenlenen CIO Kahvaltıları serisinde, teknoloji liderleri hem servis ve saha yönetimi trendlerini dinledi hem de İstanbul Modern’de keyifli bir müze gezisi gerçekleştirdi.
İş dünyasının dijitalleşmesi ile müşteri ağları büyürken, iş süreçlerini birden fazla kanaldan yönetmek de zorlaşıyor. Kofana’nın ev sahibi olduğu CIO Kahvaltıları serisinde ise teknoloji karar vericileri, işletmelerin saha hizmeti operasyonlarını yönetmesine ve optimize etmesine yardımcı olan saha hizmeti yönetim çözümü Salesforce Field Service ile tanıştı. İşletmelere saha servis teknisyenlerini planlamak ve sevk etmek, envanteri ve varlıkları yönetmek ve saha servis performansını izlemek ve analiz etmek için ihtiyaç duydukları araçlar ve özellikleri sağlayan Field Service, kahvaltı eşliğinde tanıtıldı. Teknoloji liderleri toplantı sonrası, İstanbul Modern’de keyifli bir müze gezisi de gerçekleştirdi.
Kofana Digital CEO’su Burak Kurucu, bu keyifli buluşma hakkındaki görüşlerini paylaştı: “‘Müşteri deneyimi’ denince akla ilk gelen şirket Salesforce’un Türkiye’deki ilk çözüm ortağı olan Kofana Digital olarak, bu zamana kadar 25’ten fazla ülkede 300’ün üzerinde dijital dönüşüm projesini satış, satış sonrası hizmetler ve pazarlama alanında hayata geçirdik. Bu özel toplantıda ise saha servis yönetimi alanında faaliyet gösteren Türkiye’nin önemli şirketlerinin değerli yöneticilerini ağırladık. Müşteri memnuniyeti ve verimlilik konularının çok önemli olduğu bu dijital çağda, doğru araçlar ve stratejileri kullanarak kalıcı rekabet avantajı sağlamak artık bir zorunluluk. Bu noktadan yola çıkarak, değerli müşteri adaylarımızla operasyonlarını nasıl optimize edebileceklerine ve nasıl daha verimli çalışabileceklerine dair Salesforce’un Field Service çözümüyle ilgili ilham verici bilgiler paylaştık.”
Salesforce Türkiye Kurumsal Müşteri Yöneticisi Nükte Şahin ise şunları söyledi: “Toplantımızın kapsamı iki temel aşamadan oluşuyordu; saha servis hizmetleri ve Tableau. Nispeten daha konvansiyonel bir alan olmasına rağmen, saha servis hizmetlerinde teknolojinin ve yapay zekanın bu alanlara neler katabileceğinden ve Salesforce yardımıyla şirketlerin bundan nasıl yarar sağlayabileceğinden bahsettik. Tableau tarafında ise anlık olarak veriyi karşılaştıran, karar vericiye destek olan ve dolayısıyla da çalışma mekanizmasını daha verimli hale getiren Tableau Pulse çözümünü liderlerimize anlattık. Bu çözümde yapay zekayı; müşteri 360’ı tüm etkileşimlerle oluşturarak müşterilerimize dair bize doğru cevapları veren, çalışanlarımıza ve karar mekanizmalarımıza destek olan bir yerde konumluyoruz.”
Servis ve saha yönetimindeki en önemli faktörlerin başında operasyonel sorunların ve maliyetin yönetilmesi geldiğini söyleyen Salesforce Service Cloud Çözüm Mühendisi Özgür Işılak da şu ifadelere yer verdi: “Tüm bu faktörleri yönetirken müşteri memnuniyetini de önceliklendirmek gerekiyor. Bu üç alanda bizim birçok konuyu yönetmemizi kolaylaştıran çözümler sunan Salesforce Field Service’ı; saha çözümleri olarak rota optimizasyonundan randevu planlamasına, randevu asistanından çeşitli varlık yönetimi ve maliyetlerin yönetilmesine kadar birçok alanda saha servisi veren organizasyonlara yardımcı olan ve tek bir platform üzerinde bunları yöneten bir çözüm olarak konumlandırabiliriz.”