2015 iBeacon yılı olacak

facebookFacebook Beacon’ı test ediyor

Beacon teknolojisine odaklanmaya başlayan şirketlerden birisi de Facebook. Sosyal ağ, ocak ay sonuna doğru yaptığı açıklamada kullanıcılarına yakınlarında olan mağazalar ve markalarla ilgili bilgi paylaşımında bulunmak üzere Beacon teknolojisini de kullanmaya başlayacağını duyurdu.
Facebook, Beacon cihazlarından “Yer İpuçları” (Place Tips) olarak adlandırdığı yeni platformu için faydalanacak. 1 milyar 300 milyon kullanıcıya sahip site, bu platformu ile Wi-Fi, GPS ve Bluetooth Smart noktaları üzerinden markalarla ilgili bilgi paylaşımında bulunmuş olacak. Facebook tarafından yapılan açıklamaya göre yeni platform için testler New York’taki sekiz mağazada başlayacak. Bu mağazalar arasında Strand Book Store, Burger Joint ve şu aralar ABD’de pek meşhur olan ‘cronut’ın yaratıcısı fırın olan Dominique Ansel yer alıyor. Servis Central Park, Brooklyn Köprüsü, Times Square gibi bazı merkezi noktalarda da kurulacak. Ancak buralar büyük alanlar olduğu için Facebook, Beacon cihazları yerine bu noktalarda GPS, telefon ve Wi-Fi sinyallerinden faydalanacak.
Facebook, yer ipuçları için Haber Kaynağı alanında ayrı bir alan düşünüyor. Lokasyon bazlı bu bildirimler cep telefonlarında kullanıcıların haber akış alanının üst kısmında görüntülenecek.
Facebook, şu anda bu hizmeti için şirketlerden ücret talep etmiyor. Ancak sistemin oturmasından sonra Yer İpuçları, markalar için bir reklam alanı olarak da kullanılabilecek. Kullanıcılar ise lokasyon tabanlı bir bildirimler isterlerse kapatabilecekler.
 
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.  
 
 
 
 

Önceki sayfa 1 2 3

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu