İnovasyonda şirketler SaaS’tan aldığı güç ile yükseliyor

Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) küresel anlamda iş dünyasının yükselen yıldızı haline geldi. Statista verilerine göre SaaS pazarı 2020 yılında 2014 yılına göre tam iki kat büyüme göstererek 157 milyar dolarlık bir sektör haline gelecek.

Muazzam büyüme SaaS sayesinde kurumların nasıl her zaman esnek, ölçeklendirilebilir ve değerli kaynaklarını uzun dönem stratejilerle daha verimli kullanmasını sağlayan bilişimde artan yatırım getirisine ulaşıp daha iyi iş yaptıklarını da açıklıyor.

Peki, iş dünyasında bu kadar kritik hale gelen SaaS tam olarak nedir? Hizmet Olarak Yazılım, fiziksel olarak satın alınan yazılım paketlerinin aksine uzaktan yönetilen yazılım çözümlerini içerir. Firmalar genellikle bulut tabanlı olan bu çözümlere kullandıkları kadar ödeyebilir ya da daha kapsamlı abonelik modellerini değerlendirebilirler. 

SaaS’ın esnek yapısı pazarın iştahını kabartıyor. Geleneksel olarak satın alınan bir yazılım, yeni sorunlar karşısında hızlıca geri kalabildiği için firmalar, SaaS’ı daha çözüm odaklı ve iş bitirici yardımcı olarak görüyor. Yazılımın ihtiyaçlar doğrultusunda satın alınması da bir başka artı. Buna ek olarak SaaS tedarikçileri zamandan tasarruf ederek daha inovatif hareket ederek bireysel olarak müşterilerinin ihtiyaçlarına yönelik çözüm geliştirip iki tarafın da kârlı çıkmasını sağlıyor. Tüm bunları gerçekleştirirken bilişim teknolojileri departmanın yükünün hafiflediğinin ve onların daha uzun dönem stratejilere yönelik çalışmalara konsantre olabileceklerini unutmayalım.

İnovasyon, esnekli, her yerde erişim; hepsi bir arada

İş ihtiyaçları için daha kullanışlı olabilecek bazı SaaS sistemleri yönetimsel işletim sistemleri, insan yönetim sistemleri ve kanıt tabanlı karar alma araçları ile geliyor. Tüm bu araçlardan elde edilecek bilgi ile bütçe ve mevcut kaynaklar doğrultusunda işin ihtiyaçlarına yönelik nokta atışı kararlar alınabilir.

SaaS aynı zamanda inovasyon, esneklik ve her yerde her zaman erişim gibi öne çıkan özellikleriyle işinizdeki davranış değişimlerine ulaşmanızı sağlayabilir. SaaS’ın geleneksel olarak satın alınıp kurulan yazılımlara göre bir diğer az bilinen avantajı ise aslında SaaS’ın genel olarak sizi daha iş odaklı hareket etmeye yönelik geçiş sağlamasıdır. Bu değişimin bir parçası olarak önde gelen SaaS sağlayıcıları her bir işin kendine has yapısına özel seçenekler geliştirip kurumların ihtiyaçları doğrultusunda satın alıp kullanabileceği modüler yapı ve esnek hizmetler gösterilebilir. Bu hizmetler eğitim, destek ve danışmanlık gibi farklı seçeneklere sahip olabilir.

Farklı seçeneklere sahip SaaS paketleri ve iş odaklı destek hizmetinden daha verimli şekilde faydalanmak için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor. Biz de bu yazımızda SaaS’tan daha çok yararlanmanızı sağlayacak noktaların altını çizeceğiz.

Bilgi paylaşımı ile bireyleri güçlendirin

Forbes dergisi geçtiğimiz günlerde doğru araçlara sahip ve kendinden ne istenildiği net ifade edilen çalışanların daha başarılı olduğunu ve iş yerinden de daha memnun kaldığını gösteren bir gözlem paylaştı. Bu tarz bir sonucu elde etmek için kurumların bilgi araçlarını doğru şekilde kullanmaları gerekiyor. Siz de kurumunuzda şeffaflık kültürünü egemen hale getirerek aslında çalışanları kuruma daha bağlı hale getirebilirsiniz. Körü körüne sadece sayılara odaklanmak bazı istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Bunun yerine sayıların arkasındaki hikayeye odaklanarak çalışanların daha aidiyet duygusu yaşamasını sağlayabilirsiniz.

Deneyimli bir uygulama ekibi bu konuda size yardımcı olabilir. Bir başka deneyimli izleme ekibiyle de tohumlarını ekmiş olduğunuz yeni kültürün kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz. Bunun için bilginin kurumun her noktasında paylaşılmasının esas olduğunu unutmayın. Böylece tüm çalışanlar hangi adımı atarsa nereye gideceğini görecek ve sorumluluk üstlenip inisiyatif almaktan kaçınmayacaktır.

Ulaşılır bir lider olun

Bu tip bir hizmet sunarak önemli artılar kazanabilirsiniz. Ancak kurumsal başarı için atılması gereken adımları görmezden gelmeyin.

Stratejinin yönünü belirlemek, doğru araçları seçmek ve iletişim planı sunmak tek başına başarı için yeterli gelmeyecektir. Bunlara ek olarak mutlaka günlük ve haftalık toplantılarda yer alın. Ekip liderlerine ve üyelerine planlar ve beklenen sonuçlar üzerine sorular yöneltin. Başarı getiren veya zaman kaybı olarak gördüğünüz konuları tartışmaya açın. Şunu unutmayın: Tartışmasız en iyi araca sahip olsanız bile insan faktörü başarı için elzemdir. Birçok SaaS projesi sırf bu konuya önem vermedikleri ve değişime direndikleri için başarısız olmuştur.

Sürdürülebilirlik için plan yapın!

Danışmanlık hizmetleri ile birlikte teknolojiyi, iş dönüşümünde kullanmanın yollarına bakın ve bunu uzun vadeli bir yolculuk olarak planlayın. Planın önemli bir parçası olarak hizmet gelişimini, daha mutlu çalışanları ve tasarrufu bir kenara yazın.

Yazılım olarak hizmeti sadece salt bir yazılım olarak değil, aynı zamanda kişiselleştirilmiş hizmet sayesinde yenilenmiş bir davranış biçimi olarak görün. Bunun için kurumun derin dokusuna işleyen doğru metodolojilerin ve davranışsal değişimlerin belirlendiği en az birkaç yılı kapsayan bir plan yapmak gerektiği için aceleci olmayın. Aksi halde bir tarafta sayıların tatmin edici gözüktüğü diğer tarafta yeni davranışların iplik gibi söküldüğü bir tablo ile karşılaşabilirsiniz. Bu da en nihayetinde bir sendeleme veya performans gerilemesi olarak mutlaka karşınıza çıkacaktır.

Sonuç

Üretkenliği ve kaliteyi artırmak, etkili ve esnek kadro kullanımı ve gelişmiş müşteri hizmetleri gibi arzulanan iş hedeflerine ulaşmak için Hizmet Olarak Yazılım ve çeşitli danışmanlık hizmetlerinden en üst seviyede yararlanabilirsiniz. Sayılar, yönetim alışkanlıkları ve farklı disiplinler işinizi dünya çapında bir operasyon boyutuna taşıyabilir.

Operasyonel Mükemmellik stratejinizin başarısı veya başarısızlığı sizi pazarda rezil edebilir vezir de. Bu zorlu yolculukta Hizmet Olarak Yazılım’ın desteğini arkanıza alıp uzun dönem ve taze stratejiler geliştirerek hatırı sayılır dönüşler elde edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu