5. Görevleri önceliklendirin ve öncelikler çakıştığında yönergelerle çözüm bulun. “İyi proje yöneticileri çok görevliliğin verimliliği yok ettiğini bilir. Bu yüzden onlar takımların ve bireylerin aynı anda az sayıda görev üzerine odaklandığı bir ortam yaratmalıdırlar,” diyor planlama ve yürütme yazılımı sağlayıcısı Realization Technologies CEO’su Sanjeev Gupta.
“Buna yürütmedeki iş akışı sayısının azaltılması (öncelik çakışmalarını asgariye indirmek için) ve yeni iş akışlarının sadece tüm gerekli girdiler yerli yerindeyken başlatılması da dahildir,” diye konuşuyor
Gupta. Ayrıca görevlerin önceliğini belirlemek, öncelik çakışmaları ortaya çıktığında ne yapılacağını gösteren yönergelerle süreçleri oluşturmak önemlidir. “Bu ölçütler birlikte proje yöneticisinin yürütme oranını yüzde 20 ila 50 nispetinde geliştirmesine yardımcı olur,” şeklinde konuşuyor Gupta.
6. Ekibinizle birlikte, projeleri aktif olarak görüntüleyin. “Proje yöneticisi her zaman neler olduğunun farkında olmak zorundadır,” diyor Harrisburg Üniversitesi’nde Fen ve Teknoloji bölümünün proje yönetim takımına liderlik yapan Albert Sarvis.
“Proje ölçütlerini kaynak seviyesinde görüntülemeyi kesintisiz bir program dahilinde gerçekleştirin ve geleneksel proje araçlarının sizin tek rehberiniz olmasına müsaade etmeyin,” diyor Sarvis.
“Hiçbir proje yönetim aracı projede ortaya çıkan sürprizleri bir proje ekip üyesinin sıradan birebir iletişimle sağlayabildiğinden daha iyi aydınlatamaz.”
7. Proje yönetim yazılımı kullanın. “Proje yönetim aracı olarak e-postayı kullanmayın,” diyor Web tasarımı, özel Web uygulamaları ve Internet pazarlama çözümleri sağlayıcısı NeoNexus başkanı Kent Milholland. “Bunu takip etmek çok güç.” Aksine “yazılım proje yönetimini Assembla hatta Basecamp gibi bir sistem üzerinde saklayın ki her bir talebin ayrıntıları çok fazla çaba gerekmeksizin belgelensin” diyor Milholland. Web tabanlı proje yönetimi kullanıcılardan programcılara, müşterilerden karar vericilere herkesin ilerlemeyi kolayca takip etmesine imkan sağlar.”