Müşteri sayısı, veri ile birlikte artıyor
Karar alma süreçlerini geliştirmek, rekabeti yakalamak ve yeni ürün ve çözümler geliştirmek zorunda olan şirketlerin imdadına ise bu noktada daha sofistike çözümler sunan “Gelişmiş Analitik” yetişiyor. Bu çözümler sayesinde eskiden günler, haftalar süren işlemlerin artık dakikalar içinde gerçekleştirilebiliyor. SAS sponsorluğunda yapılan ‘Lessons from the Leading Edge of Customer Experience Management’ adlı araştırma sonuçlarına göre büyük şirketler, analitik teknolojisinin önemine inanıyor, büyük veri setlerinden gerçek zamanlı, anlamlı sonuçlar çıkaracak teknoloji ve araçlara yatırım yapıyorlar. Arcan’a göre bu son kullanıcıdan ürün ve çözümler sunan şirketlere doğru çıkan bir süreç. “Son kullanıcının sofistikasyonu ve ihtiyaçları şirketleri analitik çözümlerinin sunduğu avantajları elde etmeye zorluyor” diyen Arcan, “Veri hacmi ile birlikte müşteri sayıları da artıyor. Veri büyürken son kullanıcının taleplerini rekabetçi bir şekilde karşılayabilmek şirketler için önemli olan” açıklamasında bulunuyor.
Bu yazı IT PRO’nun 182. sayısında yayınlanmıştır.