Anti-Tümleşme? İletişim, iş akışları daha önem kazanıyor
Eğer tüm bu noktalar konsolidasyondan uzaksa, alternatif nedir? En temel iş CRM oturumlarının dışında kullanıcılara kayıtlarda ekstra görülebilirlik vermektir. Tipik olarak bu sadece raporlar ya da salt okur görünümlerdir ve yanıt bir veri pazarı ya da zekice yazılmış bir sorgudur. Bu sistemler arası görülebilirlik için kullanım durumlarını nispeten dar tutabilirseniz, maliyetler oldukça makul olabilir.
İkinci fonksiyonel gereksinim bir kullanıcı grubunu başka bir grup tarafından gerçekleştirilen ilgili eylemler konusunda haberdar etmek için uyarı ya da raporlar içindir. Her ne kadar bu gereksinimin yüz varyantı var olsa da, bunların çoğu abartılıyor (ve dolayısıyla sistemler arası iş akışları ya da iki fazlı işlemler gibi karmaşıklaştırılıyor). Organizasyonunuzda uyarı mekanizması olarak her yerde bulunan basit teknoloji e-posta’yı kullanma yollarını araştırın. İş akışları ve bazı JavaScript’lerle şaşırtıcı derecede ileri gidebilirsiniz.
Sistemler arasına yayılan işlemler için fonksiyonel bir gereksinim olduğundan işler daha ilginç hale geliyor. Bilhassa sipariş girişi ve destek vakalarını çevreleyen kullanım durumlarında. Harici butonlar, iFrame’ler, JavaScript ve jQuery harikaları sağ olsun, oldukça kullanışlı bir sistemler arası pencere hızla inşa edilebilir.
Tüm bunların birden çok sistem arasında gerçekleşmesini sağlamak için ortak sistem pratikleri, geliştirme araçları, dokümantasyon ve müşteri yönetiminin en azından zayıf bir formuna ihtiyacınız var. Tüm bunlara yardımcı olacak araçlar mevcut ama işletmenin önceliği zaman içinde birden çok sistemin etkin bir federasyon olarak çalışmasını sağlayacak ortak yönetim prensipleri ve teşviklerdir. Aşırı serbestiyet halinde o çoklu sistemlerin kakofoni ve karmaşayla sonuçlanacağını göreceksiniz.
IT PRO’nun 178. sayısında yayınlanmıştır.