LaBruno’ya göre eğitimin anahtar bileşenlerinden bir tanesi her bir çalışanın ürün kaybının meydana gelmesini önlemede sorumluluk sahibi olduğunu hissetmelerini sağlamak. “Çalışanlar paketlerin istiflenmesini önlemek için içerideki büyük konteynırları kontrol edecek ve hırsızlıktan şüphelendiklerinde iyi bir müşteri hizmeti uygulaması yapacak şekilde eğitilmeli” diyor. Bunun aynı sıra güçlü bir ürün bilgisine sahip olma konusunda cesaretlendirilmeliler. “Eğer sattıkları ürünler ve onların fiyatları hakkında sağlam bir altyapıya sahip olurlarsa, etiket değiştirme gibi uygulamaları belirlemeleri daha olası olur” açıklamasında bulunuyor LaBruno.
Bazı perakendeciler için satış noktasında devreye sokulan kayıp önleme prosedürlerinin çoğu, firmaların daha pozisyonlar için nitelikli aday arayışında başlayan sıkı bir kayıp önleme programının bir sonucu. “Bu aynı zamanda yeni başlayan ve hatta mevcut çalışanlar için oryantasyon ve eğitim fırsatlarının sunulmasını içerir” diyen Moraca, “Birçok firma için çalışanlardan gözlerini açık tutmalarını ve potansiyel ihlalleri rapor etmelerini istemek herhangi bir kayıp önleme programının büyük bir parçasıdır” diye belirtiyor.
Müşterilerle etkileşim kurun
Ters mühendislik taktiği olarak perakendeciler, mağazadaki müşterilerle daha fazla bir araya gelerek hırsızlığın önlenmesine yardımcı olabilirler. “Potansiyel bir hırsızlığın en etkin önleyicisi iyi bir müşteri hizmetleridir” diyen Baillie, göz teması kurmanın ve mağazaya girdiklerinde müşterileri tanımanın önemli olduğuna dikkat çekiyor. “Bir hırsızın en son istediği şey bir mağaza çalışanıyla etkileşim kurmaktır” diye belirtiyor.
Şaşırtma taktikleri uygulayın
Corrective Education Company (CEC) adlı bir firma mağaza hırsızlığından dolayı ilk kez yakalanmış saldırganlara yönelik bir program sunuyor. Program şöyle çalışıyor: Saldırgan yakalandığında ona CEC hakkında bilgi alma ve firmanın gönüllü eğitim programına katılma fırsatı sunuluyor. Bireyin kişisel bilgileri alınıyor ve kamu kayıtları ve veri tabanlarından doğrulanıyor. Böylece program perakendeci protokolü, yerel adli kuvvetler ve yerel savcı temelinde de kayda alınmış oluyor.
Programı öğrenmeyi kabul ettikten sonra saldırgana CEC hakkında dört dakikalık bir video gösteriliyor. Herhangi bir noktada saldırgan videonun durdurmasını ve programa katılmamayı seçebiliyor. Videonun bitiminde ise saldırgana altı saatlik bir programa katılma fırsatı veriliyor. Eğer saldırgan programı tamamlamada başarısız olursa, perakendeci kendisine yönelik suçlama seçeneğini kullanabiliyor. “Eğer saldırgan perakendecinin programına katılmak istemezse veya önceki illegal faaliyetleri sebebiyle uygun bulunmazsa konu perakendeci tarafından adalet sistemine yönlendiriliyor” diyor firma sözcüsü.
CEC programı, uygulamaya başlamadan önce perakendecileri bilgi ve destek almaları için yerel adli kuvvetlere katılmaya teşvik ediyor. Başlangıcından bu yana programa 20 bini aşkın katılımcı dahil oldu.
Doğru kurumsal kültürü oluşturun
Anti hırsızlık teknolojileri ve taktikleri faydalı, ancak yeterli değil. Danışmanlık firması Retail Loss Prevention Group (Perakendede Kaybı Önleme Grubu) Başkanı ve CEO’su Keith Aubele, “Dünyadaki tüm araçlar perakende kayıplarını önlemek, izole etmek ve çözmek için ihtiyaç duyulan en kritik temelin yerine geçmez. Bu temel kaybı önlemeye odaklanmış bir kurumsal kültürdür” diyor. “Ürün kaybının karlılık üzerindeki kayıpları, aynı zamanda perakende suçlarının birçok olumsuz sonuçlara neden olduğunu gerçek anlamda anlaşılmasını sağlayan bir yönetim kültürü var olduğunda, o zaman gerçek önleme meydana gelebilir” diye konuşan Aubele, “Bu kültürel bileşen önemli. Eğitim, farkındalık ve ortaklık üzerinden kayıpların etkisini anlayan çalışanlar bu işi başarabilir. Ardından uygulamaya konulabilecek başka araçların da çok büyük etkisi olabilir” açıklamasında bulunuyor. Sözlerini ise “Esasında dışarıdan yardım aramaya başlamadan önce siz kendi evinize bir bakın” diye noktalıyor.
Bu yazı IT PRO’nun 183. sayısında yayınlanmıştır.