Perakende CIO’ları için en büyük endişeler
Ankette ortaya çıkartılan diğer endişe alanları arasında eski sistemlerin idaresine çok fazla para harcanması, yararlı iş anlayışları toplamak için büyük veri setlerine giriş, ticaretin birden fazla kanalını entegre etmek ile nitelikli çalışanları görevlendirmek ve elde tutmak yer aldı.
Litchford, CIO’ların iş ve danışmanlık tarafındaki yeteneklerini geliştirmelerini ve kendilerini “organizasyonel yapı ve iş süreci üzerinde stratejik danışman “ olarak konumlandırmalarını tavsiye ediyor. Ek olarak kendi operasyonlarını nasıl ıslah edeceklerini düşündüklerinden perakende CIO’larını teknoloji startup dünyasının yenilikçi ve hızlı kültüründen ipucu edinmeye teşvik ediyor. “CIO iş tarafına çok daha yanıt verebilir olmalı ve daha fazla risk almaya istekli olmalı” diyen Litchford açıklamasını şöyle sürdürüyor: “Eğer bunları tek bir tavsiyeye daraltmak zorunda kalsaydım: inovasyon için her yere bakın, gelecek vaat eden stratup’ların çağrılarına cevap verin, başarısızlığı cezalandırmaktan ziyade benimseyin, yalnız hızlı hata yapmayı öğrenin ve devam edin. Riskleri üstlenmeye hazır yanıt veren bir teknoloji kültürünü geliştirebilen bir CIO, yönetim kurulunda sağlam bir biçimde oturmuş CIO olacak.”
Bu yazı IT PRO’nun 183. sayısında yayınlanmıştır.