FrontRange CMO’su David Puglia giyilebilir teknolojiler konusuna işletmelerin cihaz kontrolü ve konfigürasyon yöntemlerinin ötesinde yaklaşması gerektiğini söylüyor. IT’nin sadece taktiksel hareket eden bir servisten öteye geçip, stratejik bir iş ortağı haline gelmesi gerektiğini belirtiyor. Puglia, kurumlara yönelik giyilebilir cihazlar üreten yeni şirketlerin ortaya çıkacağı tahmininde bulunuyor.
Dan Swinhoe
Her yıl 100 milyonu aşkın cihazın piyasaya çıkmasıyla birlikte analistler giyilebilir teknolojiler pazarının 2019 itibariyle 18 milyar dolar değerinde bir alan olabileceğini öngörüyor. Odağın önemli bir kısmı tüketici pazarına dönük. Peki, ama kurumsal taraftan ne haber? Hangi cihazlar hangi endüstrilerde ivme kazanacak ve yeni olası cihaz dalgasının IT için anlamı nedir?
Hangi işletmelerin bu konuda endişelenmesi gerektiğine ve giyilebilir teknoloji akınıyla nasıl baş edebileceklerine dair FrontRange CMO’su David Puglia ile görüştük.
Şirketler giyilebilir teknolojilere hazır mı ve onların yüzleşeceği en büyük güçlükler neler?
İşletmelerin birbirinden tamamen farklı giyilebilir teknolojileri iş süreçlerine dahil etmeye başladılar. Ancak bu süreç basitçe yeni bir alanı tanıtmanın ötesinde bir risk yaratıyor. Bu risk tamamen yeni bir kullanıcı ara yüzü ve kullanıcı deneyiminden kaynaklanıyor. Sonuçta giyilebilir cihazlar bir telefon veya bir tabletten çok daha farklı bir işlev görecek.
İşletmeler için bunun anlamı girdi yöntemleri, yeni cihazlar arası iletişim modları ve telefonların hiçbir zaman elde edemediği yeni veri noktaları. Çalışanın cihaz özgürlüğü ile kurumsal kontrol, güvenlik ve uyumluluk gereksinimi arasında denge kurmasındaki güçlük devam edecek. Şirketlerin cihaz kontrol ve konfigürasyonun ötesine geçmesi gerekiyor. Yapılan anketler, her ne kadar şirketlerin yüzde 60’ı mobil yönetiminin işleri için önemli ya da son derece hayati olduğunu söylese de, sadece yüzde 15’lik bir kısmının artan mobilite yönetimi ve giyilebilir teknoloji gereksinimlerini karşılamaya hazır olduğunu gösteriyor.
İnsanların aynı mobil cihazlarda olduğu gibi kendi giyilebilir teknolojilerini işyerine getirdiğini düşünürsek, bu IT’yi ne gibi güçlüklerle karşı karşıya bırakır?
Eğer giyilebilir teknolojiler, halihazırda bir dolu olan kurumsal cihaz ve uygulamaların yanında yerini alırsa, bu uç noktalardaki güvenlik riskinin artmasına neden olur. Teknolojik cihazlar akınıyla baş etmek IT’nin en büyük derdi ve ileri görüşlü kurumlar bunun için IT’yi desteklemeye çoktan başladı.
Eski servis masaları binlerce sunucu, PC, tablet, notebook ve akıllı telefonları yönetmek üzere yapılandırılmıştı. Giyilebilir teknolojiler ise çok sayıda kablosuz bağlantı yapabilen cihazın bu seviyenin çok ötesinde işyeri içinde yayılma göstereceği manasına geliyor. Kurumsal mobil yönetim platformları için bu önemli bir sınav. IT’nin sadece taktiksel hareket eden bir servisten öteye geçip, stratejik bir iş ortağı haline gelmesi gerekiyor.
Şirketler, giyilebilir teknolojilerden en çok hangi alanlarda yararlanabilir?
Tüm yeni teknolojiler gibi giyilebilir teknolojiler de belirli endüstrilere büyük yardımda bulunabilir. Sağlık dahil olmak üzere dikey pazarlarda giyilebilir teknolojilerde patlama yaşanacağını tahmin ediyorum. Özellikle sağlık alanında önleyici tedavi ve ayakta tedavi yöntemlerinde bu teknolojiler sayesinde patlama yaşanması olası. Sağlığın yanı sıra teknoloji sayesinde hizmet kalitesinde büyük bir artış sağlanabilecek imalat, perakende ve güvenlik alanlarında da giyilebilir teknolojilerdeki gelişmelerden yararlanabilir.
Giyilebilir teknolojiler aynı zamanda mevcut durumu ciddi bir şekilde zorluyor, süreç verimliliğini büyük ölçüde arttırıyor, müşteri deneyimini dramatik oranda geliştiriyor ve tehlikeli çalışma ortamlarında işçi güvenliğini iyileştiriyor. Kredi ve banka kartlarına alternatif olarak geliştirilmesi halinde ödeme sektörünü kökten değiştirmesi muhtemel. Biz, bunu Apple Pay ve yakında çıkacak olan AppleWatch ile çoktan görmeye başladık.
Apple, Google, Baidu ve bir dizi diğer firma saat, kulaklık be diğer cihazları çıkartıyor. Kurumsal giyilebilir teknoloji alanında hangi firmaların lider olacağını düşünüyorsunuz?
Nesnelerin Internet’inin temel sürücü olduğu giyilebilir teknolojiler pazarına çokça yeni firmanın giriş yapması muhtemel. Çok sayıda giyilebilir teknoloji uygulamalarla ağlara bir “bağlantı” gereksinimi duyuyor ve bu ortak bağlantı genellikle akıllı telefonlar ya da tabletler. Ev ve kurumsal ağlara ya da akıllı telefonlar gibi cihazlara doğrudan bağlı olan yeni oyunculardan giyilebilir teknolojileri bekleyin. Google, Apple ve Samsung gibi işletmeler her ne kadar ilk etapta pazar liderleri olacaksalar da, birden çok dikey pazarda etkileyici ürünler getirecek çok sayıda yenilikçi oluşumlar görmeyi bekleyebilirsiniz.
Salesforce.com geçenlerde “Salesforce Wear” geliştirici programının duyurusunu yaptı. Giyilebilir teknolojilerin kurumsal tarafta atağa kalkması için hangi firmaların bunu takip etmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
Bu soruyu bir de şu şekilde sorabiliriz; “Giyilebilir cihazlar SFDC gibi bir kurumsal uygulamanın kullanıcı deneyimini geliştiriyor mu?” AppleWatch gibi birçok giyilebilir cihaz çeşitli uygulamalardan bildirim almak için ideal. Google Glass kurumsal uygulamaları sade bildirimlerin ötesine götürme ve servis taleplerinde gerçek zamanlı işbirliği ya da tıbbi uygulamalara imkan tanıma potansiyeline sahip. Bu yeni bir arayüz ve kullanıcı deneyimini gerektiren kurumsal uygulamaların, akıllı telefonlara genişlemesiyle doğrudan benzeşiyor.