VR (sanal gerçeklik) uygulamaları geçmişte yaygın bir biçimde kullanıldı. Söz gelimi savunma ve taşımacılık endüstrileri eğitim için VR’I çoktan kullanıyor. Oculus Rift hem eğitim hem de servis için kompleks bir ürünün bir uzantısı olarak işletmelere daha fazla VR uygulaması getirme yoluyla pazarda önemli etki yaratabilme potansiyeline sahip bir ürün. Eğlence ve oyunun ötesinde bir takım endüstrilerde bu önemli oranda değer katabilecek bir teknoloji.
Giyilebilir teknolojiler ve onların yönetimi konusunda FrontRange neler sunuyor?
FrontRange organizasyonlara tüm kurumsal son uçların idaresini mümkün kılan UEM’e (Tümleşik Son Uç Yönetimi) imkan tanıyan tümleşik bir platform sunuyor. Giyilebilir teknolojilerin organizasyonlara gelmesiyle birlikte UEM yönetim platformu gelişecek. FrontRange bir organizasyona giyilebilir teknolojiler dahil olmak üzere Nesnelerin Internet’ini oluşturan akıllı cihazların tümünden toplanan verileri efektif biçimde kullanan IT servislerini sağlamanın bir yolunu sunuyor.
Siz kişisel olarak herhangi bir giyilebilir teknolojiyi kullanıyor musunuz?
Evet, birçok giyilebilir fitness cihazım var. Fitbit, Garmin GPS saat ve bir de Garmin Powermeter. Modern spor çalışmaları bu giyilebilir teknolojiler tarafından dönüşüm geçirdi. Spor çalışmalarımda ve bisiklet yarışı gibi etkinliklerde bu cihazları kullanıyorum. Tüm bu cihazlar akıllı telefonum, tablet ve web üzerinde sahip olduğum antrenman uygulamalarımla bağlantılı. Toplanan ve analiz edilen veri türleri arasında nabız, güç, hız, mesafe, yakılan kalori, konum, yüzde seviyesi, idman stresi, uyku ve daha birçok şey bulunuyor.
FrontRange’deki insanlar giyilebilir teknolojileri kullanıyor mu?
Giderek daha fazla FrontRange çalışanı da giyilebilir teknolojilerden yararlanıyor; çoğunlukla sağlık ve fitness deneyimleri için.
Bu yazı IT PRO’nun 179. sayısında yayınlanmıştır.