Daha güvenli sürüş
Google bu projedeki amacını otomobil yolculuğunun çok daha güvenli, keyifli ve verimli hale getirmek olarak anlatıyor. Firma tarafından gönderilen bir e-posta mesajında şöyle diyor, “Geçtiğimiz sene otomobiller kazalarında dünya çapında 1,2 milyon insan hayatını kaybetti. Sürücüsüz otomobillerin bu rakamı dramatik olarak düşüreceğine inanıyoruz.”
Her ne kadar özellikle Kaliforniya yollarında sürücüsüz otomobiller çok daha fazla boy göstermeye başlasa da, geliştirmeleri halen zaman alacak gibi. Her ne kadar araçların tepesinde bulunan LIDAR sensörleri çevrenin üç boyutlu haritasını çıkarıp güvenli bir sürüş rotası tayin etse de, araçların kendi başlarına hareket edebilmeleri halen güvenli değil. Otomobilin yol alabilmesi için içerisinde insan şoför bulunan bir Google aracının önceden sokakları gezerek haritalama işlemini gerçekleştirmesi gerekiyor.
“Bu haritalama sayesinde yol çizgileri, trafik işaretleri ve çevre hakkında bilgi toplayarak seyahat edecek olan sürücüsüz otomobilin önceden bilgi sahibi olmasını sağlıyoruz,” diyor Google. “Daha sonradan sürücüsüz otomobil bu yollarda kendi sensörleri ile ilerlerken trafik işaretlerini, trafikteki diğer arabaları ve hızlarını kontrol ederek kendisine uygun bir rota çıkarıyor.”
Günümüzde Amerika’da Kaliforniya haricinde Nevada, Teksas ve Florida eyaletleri de sürücüsüz otomobillere izin veriyor.
Otomobil üreticileri de araştırıyor
LIDAR’ın bu başarısı otomobil üreticilerini de harekete geçirmiş durumda. Artık çok daha fazla üretici otomobilleri çevre ile duyarlı farklı sensörler ile birlikte pazara sunuyor. Özellikle güvenlik sistemleri üzerine kontrolü doğrudan sürücüye bırakmayan sistemler revaçta. Örneğin Japon otomobil üreticisi Nissan, aracı daima şerit içerisinde tutan bir sistem geliştirdi. Volvo, Ford, Mercedes gibi firmalar düşük hızlarda seyahat ederken aniden karşınıza çıkabilecek bir araç veya yaya da otomatik olarak aracın fren yapmasını sağlıyorlar. Otomobil üreticileri aynı zamanda teknoloji şirketleri ile daha yakından çalışmak istiyor. Nissan’ın silikon vadisinde açmış olduğu araştırma merkezinde teknoloji firmaları ile daha yakın çalışmayı hedefliyor. Bu üreticiler için farklı bir yaklaşım. Çünkü bu güne kadar hep mühendisleri kendi içlerinde barındırmayı seçmişlerdi. Benzer yaklaşımı sergileyen diğer üreticiler arasında Audi, General Motors ve Ford bulunuyor.
İngiliz hükümetinden destek
İngiliz hükümeti sürücüsüz otomobillerin İngiltere yollarında test edilmelerine izin verdi. Bu yaklaşım aynı zamanda 28 milyar pound’luk yeni yol yatırımlarının parçası olarak görülüyor. Oxford Üniversitesi ve Nissan’ın işbirliği ile geliştirilen proje kapsamında Nissan Leaf otomobili, Oxford Bilim Parkı’nda yapılacak test sürüşlerinin ardından İngiltere yollarında yolculuk etmeye başlayacak. Oxford Üniversitesi tarafından yapılan en önemli açıklama ise araçlardaki sensörler hakkında. Bu güne kadar çok yüksek maliyetlere sahip olan sensörleri 5000 pound civarına kadar indirmeyi başardıklarını belirtiyorlar. Eğer proje başarılı olursa, Amerika’dan sonra Avrupa’da ilk insansız otomobiller sokaklarda görülmeye başlanmış olacak.