Teknolojinin icadından bu yana en son teknolojinin meslekleri insanlardan alacağı korkusu eşlik ediyor. Ancak gerçek şu ki, yapay zeka (AI) ve robotik süreç otomasyonu (RPA) gibi yeni ve gelişmekte olan teknolojilerle insanların sıradan, sıkıcı, tekrarlayan görevlerden kurtulma olasılığı daha yüksek. İnsanlar bu tür işleri yeni teknolojilere devrettiğinde ilgilendikleri görevler üzerinde daha üretken bir şekilde çalışabilirler.
İşletmelerin sekteye uğradığı bir zamanda, kuruluşların iyileşme yolunda kendilerine yardımcı olacak teknoloji potansiyelinin farkında olmaları ve işlerini yepyeni bir büyüme düzeyine taşımaları önemlidir. Birçok işletmede rutin görevler, veri girişi ve manuel çalışmalarda personel tarafından yapılır. Bu onların yaratıcı olmalarını, büyümelerine katkıda bulunmalarını ve işlerinden tam anlamıyla zevk almalarını engelleyerek zamanlarının çoğunu alabilir. Ayrıca şirketlere hem para hem de kaçırılan fırsatlar açısından bir kayıp olabilir.
İster basit süreç otomasyonu isterse daha karmaşık yapay zeka destekli karar verme olsun, otomasyon teknolojilerini benimseyen şirketler, çok daha arzu edilen bir çalışan deneyimi sağlayabilir. Ayrıca, süreçler manuel olduğunda ortaya çıkabilecek maliyetli hataların sayısını azaltabilir ve çalışanlarının gelişmiş üretkenlik için yeteneklerinden yararlanabilirler.
Teknolojinin çalışanlar ve işletmeler için iyileştirilmiş çalışma koşulları sağlayabileceği 4 temel yol şunlardır:
Proses otomasyonu
Tekrarlayan, manuel süreçleri otomatikleştirmek, boşlukları doldurur ve zaman kazandırır. Böylece çalışanlar daha yaratıcı ve karmaşık görevler üzerinde çalışabilir.
Otomasyon ayrıca bu görevlerin daha hızlı, daha sorunsuz ve hatasız yapılmasını sağlayabilir. Dahası, süreç otomasyonunun temelini oluşturan sistemlerin hiçbir zaman ara vermesi gerekmediğinden, bu süreçler 7/24 yönetilebilir.
Karar verme için AI
Çoğu durumda, AI algoritmalarının şirketler için yatırım kararları veya müşteri edinme önerileri gibi daha iyi sonuçlara yol açan kararlar aldığı gösterilmiştir.
Karar verme için AI’dan yararlanan kuruluşlar, daha iyi sonuçlar elde ederken yetenekli personel üyelerini insan müdahalesi gerektiren karar alma unsurlarına odaklanmak için serbest bırakabilir. Bu, üretkenliği ve geliri artırır.
Müşteri hizmetleri için robotlar
Chatbotlar, müşteri hizmetleri deneyimini otomatikleştirmek için birçok şirkette zaten kullanılıyor. Bazı durumlarda müşteriler, çevrimiçi sohbet ettikleri müşteri hizmetleri temsilcisinin gerçek bir kişi değil de bir bot olduğunun farkında bile değildir.
Sohbet robotları, müşteri sorgularının büyük çoğunluğuyla ilgilenebilir ve müşteri hizmetleri temsilcilerinin daha karmaşık ihtiyaçları olan müşterilerle çalışma özgürlüğünü sağlar.
Daha fazla esneklik için mobil iş birliği teknolojisi
Dijital çağda işin temel unsurlarından biri, çalışanların güvenlik veya üretkenlikten ödün vermeden işlerini herhangi bir yerden yapabilmeleri gerektiği yönündeki beklentisidir. Yeni ve gelişmekte olan iş birliği araçları, insanların ne zaman, nerede ve nasıl onları memnun edeceklerine dair çalışmalarının önünü açıyor.
Teknolojinin çalışanların iş deneyimini iyileştirme potansiyeli bu dört alanla bitmiyor. Hızla gerçekleşen pek çok teknolojik ilerlemeyle, daha iyi bir çalışma yöntemi elde etmeye yardımcı olabilecek sayısız seçenek var.
Sorunsuz çalışmayı kolaylaştırmak ve en çok keyif aldıkları görevlere konsantre olmalarını sağlamak için en son teknoloji araçlarına erişimi olan çalışanların, kuruma derinden bağlı ve sadık olma olasılığı da daha yüksektir.