Uzaktan destek yazılımları son zamanlarda firmalar tarafından fazlasıyla tercih ediliyor. Genel olarak bakıldığında uzaktan destek yazılımları pandemi sonrasında yayılma göstermiş bir yöntemdir.
Bu yazılımlar, dünyanın her köşesinden bütün cihazlara bağlanma ve onları kontrol edebilme yeteneği sağlıyor. Bu sebeple de her an destek için istediğiniz yere ulaşabiliyorsunuz. Böylece bağlantılarınızı daha rahat yapabiliyorsunuz.
Yazılımların başarısını artırmak da o kadar kolay olmuyor. Müşteri memnuniyetini sürdürmekten aksama sürelerini en aza indirmeye kadar, işletmenizin herhangi bir ERP sistemi kadar temeli oluşturması da gerekiyor. Uzaktan BT desteğini artırmak isteyen işletmeler için, etkili uzaktan destek yazılımı aracılığıyla siz ve müşterileriniz arasındaki engelleri kaldırabilmek son derece önemli.
Çok uzun zaman önce uzaktan destek telefonla sağlanıyordu ancak, artık gelişen teknolojiyle birlikte bu sistem de değişerek yerini yazılımlara bıraktı. Böylece yanlış anlaşılmalar da son buldu. Çevrimiçi uzaktan destek çok daha iyi bir sonuç sunuyor. Eğer sorun bir yazılım sorunuysa uzaktan erişim yoluyla, eğer bir donanım sorunuysa da bir mobil cihazda kamera paylaşımını kullanarak sorun boyunca kullanıcıya yardımcı olabilirler. Bütün bu özellikler, yardım isteyen kişi teknoloji konusunda bilgili olmadığında son derece kullanışlı oluyor. Aynı zamanda vakit anlamında da tasarruf sağlıyor.
Katılımsız erişimi de bulunan uzaktan destek yazılımları biraz zaman alabiliyor ama yine de önceki sisteme göre daha az beklemelerini gerektiriyor. Uzaktan BT desteği sırasında kullanılan yazılımların işletmenizin kişiliğini ve ismini yansıtmasını sağlamasına da dikkat etmelisiniz. Bu sebeple, müşteri devamlılığı ve memnuniyeti adına da kullanacağınız yazılımın güvenilir olması gerekiyor.
Bunlara ek olarak eğer çok uluslu bir firmaysanız küresel bir müşteri tabanınız varsa yerel dilde iletişim kurabilmek çok önemli. Bu da sadece İngilizce değil, birden çok dilde çalışan teknolojiyi kullanmayı gerektiriyor. Çok iyi bilinen ve güvenilir bir yazılım firması olan Rescue, 12 Teknisyen dilinde ve 29 farklı Müşteri Uygulama dilinde mevcut. Bu sayede de müşterilerle rahat iletişim kurulmasını sağlıyor.
Bunların yanı sıra, uzaktan destek yazılımlarında raporlama özelliklerinin bulunması da büyük avantaj sağlayacaktır. Otomatik oturum kaydı ve teknisyenleri gerçek zamanlı olarak izleme yeteneği gibi özellikler ile yöneticiler destek taleplerinin nasıl incelendiğini kolayca izleyebilirler. Aynı zamanda KPI’lar da rahatlıkla kontrol edilebilir. Bu değerler de çözüm arayışında oldukça fayda sağlayacaktır.
Bir kullanıcı, BT sorunu yaşadığında, onun ve işletmenin yardım sağlayan güvenli bir uzaktan destek platformuna sahip olmak işe yarayacak bir çözüm. Bu yazılımlar destek teknisyenlerine üretken olmaları için ihtiyaç duydukları araçları sağlıyor ve böylece müşterilerin ihtiyaçlarının karşılanması kolaylaşıyor.