Yeni ürünlerini tanıtan Apple, Türkiye pazarında hukuki sıkıntılarla boğuşabilir. Nedeni ise kullanıcılarının yaşadığı sorunlara karşılık verebilmek için uyguladığı randevu sistemi.
Apple’ın randevu sistemine ceza gelebilir. Avukat Cevat Kazma, servis desteğinin acil bir durum olduğunu ve Apple’ın randevu sisteminin Tüketici Kanunu’na uygun olmadığını açıkladı. Randevu alamayan tüketicilerin hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvurması gerektiğini belirtti.
Satın aldığınız bir Apple ürününde sıkıntı yaşarsanız direkt olarak yetkili servis desteği alamıyorsunuz. Öncelikle Apple’dan online olarak randevu almanız gerekiyor. Randevu alabilmek ise neredeyse imkansız. Gece 00:00’da aktif olan online sistemde en fazla 2 dakika içinde işleminizi gerçekleştirmeniz gerekiyor.
“Hukuki sıkıntılar kapıda”
Apple’ın uyguladığı randevu sisteminin Tüketici Kanunu’na uygun olmadığını belirten Avukat Cevat Kazma ise tüketicilerin sorun yaşadığı anda randevuya gerek olmadan ilgili mağazaya gidebilmesi gerektiğini söyledi. Aksi halde firmanın maddi anlamda zarara uğrayacağını ve hukuki sıkıntılar ile karşılaşmaya başlayacağını belirtti ve ekledi: “Apple’ın servis desteği konusunda randevu sistemi ile çalışması ve tüketiciyi kısa sürede bir çözümden yoksun bırakması, mağduriyetin boyutlarını artırıyor. Servis desteği acil bir durumdur ve randevu ile yönetilemez. Sistem böyle çalışırsa tüketicinin geçen süredeki mağduriyeti firmadan tazmin edilir.”
Söz konusu için Apple’dan henüz bir açıklama gelmedi.