2013 yılının başında hizmet vermeye başlayan, alışveriş yapmaya zaman bulamayan ve bundan hoşlanmayan erkeklere Türkiye’de ilk defa abonelik modeliyle iç çamaşırı, çorap, tıraş-bakım ürünleri, aksesuar gönderen Erkekpaketi.com, paketleri erkek karakterlerine göre kişiselleştirince satışlarını 2014 yılında iki kat artırdı.
Erkekpaketi.com, zamanını alışverişle geçirmek istemeyen erkekler ile bu alışverişle uğraşmak zorunda kalan kadınlar için değerli bir hizmet sunuyor. Erkeklerin kendi kişisel ihtiyaçları için alışverişe çıkmaktan üşendiği ve bu yüzden eski ve yıpranmış çorap ve çamaşırlarla idare etmesi mantığından hareketle hayata geçirilen girişimin diğerlerine göre farkı, müşterinin seçtiği paketi istediği sıklıkta tekrar tekrar ayağına götürmesi. Böylece müşteri bir daha siteye girip ürün seçme ve ödeme sorunundan kurtuluyor.
“Gıda, giyim ve kozmetik alanında e-ticaret girişimleri çıkacak”
Erkekpaketi.com kurucusu Ersin Mete Ertürk “Abonelik modeli, özellikle son üç yılda ABD ve Avrupa’da birçok önemli girişimin çıktığı tamamen farklı bir iş modeli yarattı. Ülkemizde ise henüz daha çok yeni. Abone olarak hizmet alan müşteriye sunulan ekonomik fayda, kolaylık ve zaman tasarrufu tüketicilerin buraya yönelmesini sağlayarak ilgisini artırmakta. Önümüzdeki iki sene içinde özellikle gıda, giyim ve kozmetik alanında çok daha fazla abonelikle çalışan e-ticaret girişimleri çıkacak” dedi.
Online’da genel alışveriş alışkanlıklarına bakıldığında erkeklerin, kadınlar kadar detaycı olmadığına ve çok fazla araştırma yapmadığına değinen Ertürk, “Erkekler sadece ihtiyacı olan şeyleri alıyorlar. Fazla vakit harcamıyorlar. Fiyat ikinci planda kalıyor. Onlar için önemli olan ihtiyacını hemen karşılayıp bu işi sonlandırmak. Burada en önemli konu, sistemi müşteri için basit hale getirmek, ona zaman kazandırmak, yani bunu otomatikleştirmek. Erkekler ihtiyacı olduğunda seçip, alıp çıkıyor, fiyatı çok dert etmiyor. Kadınlar ise tam tersi. Çok geziyor, araştırıyor, yorumları okuyor, kampanyaları takip ediyor.”
CEO’lara özel paketler
Ertürk “Açılalı iki yıl olmasına rağmen şu an için 50 bin üyemiz ve yaklaşık 15 bin kişilik sadık bir müşteri kitlemiz oluştu. Online’da viral olarak ve kulaktan kulağa pazarlama ile önemli bir bilinirlik yakaladık. Bu yüzden müşterilerimiz arasında üst düzey yöneticiler ve önemli şirketlerin CEO’ları da yer alıyor. Gelen taleplere karşılık olarak çeşitli karakterlere göre hazır paketler oluşturmaya karar verdik. Üst düzey yönetici ve CEO’lar için oluşturduğumuz CEO Paketi’ne abone olanlar, alışveriş yapmaya zaman bulamadıkları için yaptığımız rutin gönderimlerle paketini kapısında buluyor ve böylece değerli zamanları kendisine kalıyor. Paketin içeriği ve ürünlerin markaları ise kendileriyle yapılan değerlendirmelerle ortaya çıktı. Ortalama bir üst düzey yöneticinin ihtiyacı olabilecek her şey bu pakette mevcut” dedi.