Yakında hayata geçirecekleri Atasay Poss ile dijital dönüşüm odağında e-ticarete farklı bir soluk getirecek olan Atasay’ın CIO’su Bahadır Kumrallar, perakende 4.0’a yavaş yavaş yaklaştıklarını söylüyor ve ekliyor: “Dijital dönüşümü içeride başlattık!
ATASAY’ın, Denizli’de 1937 yılında başlayan hikayesi, günümüzde perakendenin en önemli markalarından biri olarak devam ediyor. Mücevher sektöründe Türkiye’nin en geniş mağaza ağına sahip olan Atasay, gerek tasarımlarıyla gerekse de koleksiyonlarıyla lider bir perakende oyuncusu olarak dikkat çekiyor.
Atasay’ın IT lideri Bahadır Kumrallar, şirketin dijital dönüşümünü anlatırken, teknoloji noktasında da lider olduklarına dikkat çekerek başlıyor sözlerine. Bahadır Kumrallar perakende sektörüne yıllarını vermiş bir profesyonel. Şok Marketler, Boyner, Kiğılı gibi önemli şirketlerde kritik pozisyonlarda görev yapmış. Bugün ise Atasay’ın teknoloji kumandası onun ellerinde.
Atasay’ın teknoloji noktasında hep yenilikleri takip ettiğini belirten Atasay CIO’su Bahadır Kumrallar, iki yıl önce şirkete geldiğinde kurumunun dijital dönüşümü dörtte bir oranında tamamlandığını ifade ediyor. Kumrallar, “Hızla bu gelişimi daha iyi bir noktaya getirmek, perakende sektörünün dinamik yapısına entegre olmuş bir seviyeye ulaşmasını sağlayarak kısa bir süre içerisinde dijital dönüşümümüzün yüzde 70’ini tamamlamış olmayı hedefliyoruz. Önümüzde bitirmek üzere olduğumuz bir SAP projesi var. Atasay’ın bu anlamda güçlü bir altyapısı olduğu için üzerine koyacağımız geliştirme ürünlerini yerleştirmek daha rahat gerçekleşiyor. Güçlü altyapı, IT yöneticilerinin daha rahat bir vizyon ortaya koyarak, işin daha hızlı ve efektif ilerlemesine imkan tanıyor.” diyor.
“SAP gibi uluslararası bir sistemi kullanıyor olmak çok değerli”
Uluslararası marka vizyonuyla hareket eden Atasay; güçlü marka pozisyonuna Dubai, Katar ve diğer Ortadoğu ülkelerinden sonra Almanya ve Fransa gibi Avrupa’nın marka şehirlerinde büyüyerek sürdürmeyi planlıyor. Bu noktada, uluslararası vizyonu olan bir markanın uluslararası normlarda IT altyapısının ve SAP sistemlerinin marka vizyonuna hizmet ediyor olması ise çok önemli ve değerli bir faktör.
Bunun yanında BI sistemi kurduklarını ve raporları gerçek zamanlı olarak aldıklarını söyleyen Kumrallar, müşteri hizmetleri noktasında da CRM sistemleri hizmeti ile müşteri deneyimini de geliştirdiklerini kaydediyor. Kumrallar, “Teknoloji tarafındaki yatırımlarımızla müşteri deneyimini maksimuma çıkarmayı hedefliyoruz. Bu noktada çok önemli adımlar atıyoruz. Bir müşterimizin aldığı üründe herhangi bir sorun varsa; bu sorun mağazadan başlayarak şirketteki en tepe yöneticiye kadar ulaşacak şekilde incelenebiliyor. Bu sistem arka planda en iyi müşteri deneyimini yaşatmak üzere devamlı besleniyor ve yatırımlarla güçlendiriliyor. Atasay’ın en önemli değeri müşterisine verdiği hizmet. IT birimi olarak bunu sistematik hale getirerek süreçleri hızlandırıyor ve müşterinin deneyimini daha da iyileştiriyoruz.”
“Veri ambarı kurduk ve süreçlerimizi bu veri ambarı ile yönetiyoruz”
Atasay’da bir veri ambarı kurduklarını anlatan Kumrallar, bütün verileri veri ambarına aktarımını sağlayarak bu yolla tüm raporlama, analiz, denetim gibi süreçleri çok kısa sürelerle tamamlanmasına ve bu sayede yönetimin daha hızlı karar almasına büyük olanak sağlandığını dile getiriyor. Kumrallar verinin doğru şekilde saklanıp, buradan elde edilen çıkarımlar sayesinde müşteriye de en iyi hizmeti götürmenin ve müşterinin alışveriş deneyimini maksimize etmenin en değerli iş sonucu olduğunu vurgulayarak, iş hedeflerinin başına bunu başarmayı koyuyor.
Bunlara ek olarak müşteri hizmetleri, satış analizleri, mağaza içerisinde teknoloji aracılığı ile müşteri deneyiminin arttırılması ve sistem içerisindeki iş süreçlerine yapay zeka teknolojisini nasıl dahil edebiliriz konusunu incelemeye aldığını aktaran Kumrallar sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu deneyimlerin çok kıymetli olduğunu düşünüyoruz o nedenle yapay zeka konusunda araştırmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz.”
Tüm mağaza fonksiyonlarının yönetildiği bir sistem
Yeni projelerin de yolda olduğunu söyleyen Bahadır Kumrallar, bunlardan birinin de Atasay Pos olduğu bilgisini veriyor. Atasay Pos ile müşteri ile olan göz temasını kaybetmeden tüm mağaza fonksiyonlarının yönetilebildiğini kaydeden Kumrallar şöyle devam ediyor: “Tek el ile çalışan bu cihaz ile ürün gösterilebiliyor, iade, değişim yapılabiliyor. Bu yıl Atasay Pos’u hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bütün mağazalarımıza bu cihazlarımızdan dağıtacağız. Yaklaşık 500 mağaza görevlimiz kullanacak bu sistemi, eğitimlerimizi tamamladık. Perakende 4.0’a yavaş yavaş yaklaşıyoruz diyebilirim.’
E-ticarete de değinen Bahadır Kumrallar, kuyumculuk alanında e-ticaretin tam anlamıyla olmadığını dile getirirken, buradaki en önemli konunun değerli ürünlerin kargo yöntemiyle ulaştırılmak istenmemesi olduğunu söylüyor. Kumrallar, “Özgün ve değer olarak kıymetli ürünler üretip müşterilerle buluşturan bir markayız. Altın ve mücevherat ürünleri çok dinamik fiyatlaması olan bir sektör. E-ticaret boyutunda gelişime çok açık ancak bir taraftan da hassas davranılması gereken bir pazar. Zaman içerisinde gelişim gösterecektir ancak henüz sektörümüzde hacmi oldukça küçük.”
IT yöneticileri geleceğin CEO’ları olacak!
Bahadır Kumrallar: “IT yöneticilerini geleceğin CEO’ları olarak tanımlayabiliriz. IT yöneticileri önümüzdeki süreçte şirketlerin stratejik kararlarında daha aktif rol oynayacaklar. Bu nedenle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kurumsallaşmayı öncelik olarak belirleyen şirketlerde IT tarafında ciddi yatırımlar yapılıyor. Atasay olarak biz de bu alana çok ciddi yatırımlar yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz. IT yöneticileri de bu süreçte dünyayla entegre sistemleri kurum içine taşıyan ve bu vizyonu şirketin en tepeden en aşağıdaki süreçlere dahil eden kişiler olarak şimdikinden daha da önemli bir rol oynayacak”