IT için işe alacağınız yeni kişi aslında organizasyonunuz için çalışıyor. İşte gizli kalmış IT cevherlerini keşfetmenin yolları.
Herkes iş başarısının sırrının büyük yetenekleri işe almak olduğunu bilir. Ancak en yetenekli çalışanların bazıları zaten sizin için çalışıyor olabilir; ve siz de bundan haberdar olmayabilirsiniz.
“Firmalar içindeki yetenekleri üst seviye pozisyonlar için hazırlamayı bırakın, onların belirlenmesi için yeterli zaman harcamıyor,” diye konuşuyor online IT eğitim platformu TrainSignal başkanı Iman Jalali. “İçeri bakmak sadece moralleri arttırmıyor, bu aynı zamanda işletmeler için de iyi bir şey. Bazen gelecekteki kıdemli pozisyonlar için desteklenmesi, eğitilmesi ve hazırlanması gereken bireyleri tespit edeceksiniz.”
Bunu nasıl yaparsınız? İşe alım profesyonellerine, CTO’lara ve CEO’lara organizasyonları içindeki gizli cevherleri nasıl gün yüzüne çıkardıklarını ve sizin bunu nasıl yapabileceğinizi sorduk.
Onların sırlarının bazıları neler? Gizli kalmış cevherleri belirlemek için hackathon’lar tertip edin veya yeteneklerini sergilemek isteyen çalışanlar için program dışı projeler oluşturun. Bazı teknikler öneri kutusu oluşturmak veya çalışanlarınızla teknoloji hakkında rutin olarak konuşacağınız zaman belirlemek kadar basit. Diğerleri arasında en iyi oyuncuları rahatlık bölgelerinden çıkmaya zorlamak veya en iyi yetenek avında onlardan yardım istemek yer alıyor. Son olarak, bağları kesip en yetenekli çalışanlarınızın daha iyi şeylere yönelmesine ne zaman izin vereceğinizi bilmeniz gerekiyor. Onların kariyer rotalarını organizasyonunuz için öncelikli yapmak sadakatin temininde yardımcı olacağı gibi en iyileriniz arasından en iyisini edinmenizi de sağlar.
1. Hackathon’lar düzenleyin
Eğer organizasyonunuz içerisinde bir programlama yeteneği bulunuyorsa, başka hiçbir şey onu hackathon gibi ortaya çıkartamaz. Firmaların adaylara mülakat soruları göndermelerine ve yanıtları Web cam üzerinden kaydetmelerine imkan tanıyan bir platformun yaratıcıları HireVue, yeni yetenek ve fikirleri keşfetmek için düzenli olarak “hackweek” yarışmaları tertip ediyor, diyor CEO Mark Newman.
“Onlara soruyoruz, ‘Hep düzeltmek istediğiniz sinir bozucu şey ne? Eğer tüm gün boyunca yapacak bir şey bulamadıysanız, inşa etmek istediğiniz gerçekten klas olan şey nedir?” diye konuşuyor. “Yakın zamanda bünyemizdeki 20 kişiye bu soruları sorduk ve bir hafta içinde bakabileceğimiz beş test edilebilir ürüne sahiptik. Bu harikaydı.”
Finansal eğitim firması The Rich Dad Co. IT direktörü Robert LeCount, en iyi teknoloji fikirlerinin her zaman IT profesyonellerinden gelmediğini belirtiyor. Geçen kış Rich Dad 22 kişilik ekibini altı departmanlar arası takımlara böldü. Onların görevi şuydu: Video, Web ve fiziki pazarlama materyallerini kullanarak firma için yeni pazarlama konseptleriyle gelin.
“Bu herkesi rahat bölgelerinden çıkmaya zorladı ve bizim de insanların nerede iyi çalıştığını değerlendirebilmemizi sağladı; kim daha yaratıcı, kim teknolojiyle daha iyi ve kim daha çok süreç güdümlüydü,” diye konuşuyor LeCount. “IT’cilerimiz FinalCut’ı nasıl kullanacağını öğrendi, hesap uzmanlarımız InDesign ve Illustrator kullanmaya başladı. Hesap uzmanlarımızın harika yaratıcılık yeteneklerine sahip olduğu ortaya çıktı. Sonunda, kazanan takım bizim şu anda bir pazarlama kampanyası olarak kullandığımız bir şeyle geldi.”
Ancak klas araçlara fazla takılıp büyük resmi gözden kaçırmayın, uyarısını yapıyor IT çözüm sağlayıcısı Bomgar CEO’su Joel Bomgar.
“Yeni, dönüştürücü teknolojiyi geliştirmek için çalışanlar yaratıcı izne ihtiyaç duyuyor ve çalışanların denemeler yapmasına müsaade etmek gizli yetenekleri ortaya çıkartmanın en güzel yolu,” diyor Bomgar. “Ancak eğer herkes aynı hedefe yönelik çalışmıyor ise, sonuç işletmeye herhangi bir şey kazandırmayan çok sayıda ‘klas araç’ olabilir.