LinkedIn’e göre mühendislik, araştırma ve proje yönetimi, işe alımı en yavaş sektörler listesinin başında geliyor. En hızlı doldurulan pozisyonlar, ortalama işe alım süresi 33 ila 37 gün arasında olan yönetim, müşteri hizmetleri ve muhasebe ve denetim olarak gösteriliyor.
LinkedIn, teknik işler için işe alınan kişilerin hız yerine hassasiyete önem verdiklerini belirtiyor. Adayların birden fazla görüşmeden geçtiğini ve iş tanımlarının ötesine de geçebileceklerini ekliyor. Öte yandan Coding Dojo CEO’su Richard Wang, LinkedIn’e verdiği demeçte, müşteri hizmetleri ve yönetim gibi roller için adayların genellikle ilk veya ikinci görüşmede değerlendirilebileceğini söylüyor.
LinkedIn, işe alım süresini, bir adayın başvuru gönderimi ile yeni işinin başlangıç tarihi arasındaki süreyi baz alarak, LinkedIn profilinde belirtildiği şekilde hesaplıyor. Şirket, işe alımların en yavaş olduğu %10’luk pozisyonların, genellikle işe alınması daha kısa süren alanlarda bile yaklaşık üç ay sürebileceğini ortaya koyuyor.
Teknoloji rolleri yüksek talep görüyor, ancak boş pozisyonları doldurmak için çalışanları anında işe almak iş hedeflerini uzun vadede baltalayabiliyor.
Robert Half’ın yakın tarihli bir anketine göre, son zamanlardaki yetenek sıkıntısı işverenler için işe alım aciliyeti hissi yaratırken pandemi, yanlış işe alımları eskisinden daha da kötü hale getiriyor. Ankete katılanların dörtte üçünden fazlası, bir rol için yanlış işe alım kararı verdiklerini, bunun da zaman kaybına, personel moralinin ve üretkenliğinin azalmasına ve denetçiler üzerindeki stresin artmasına neden olduğunu söylüyor.
Ancak BT’de bir rol için mükemmel uyumu bulmak zor olabiliyor. ABD Çalışma İstatistikleri Bürosu verilerinin bir CompTIA incelemesi, teknoloji meslekleri için işsizlik oranının temmuz ayında %1,5’e düşerken, BT pozisyonları için iş ilanlarının ise 318,500’den fazla açıklığa ulaştığını ortaya koyuyor.
Yanlış işe alımlar bir şirkete zarar verdiği gibi işe alım sürecinde iletişim kuramamak ve adaylara saygılı davranmamak, iyi adayları da yabancılaştırabiliyor ve kötü seçimlere yol açabiliyor.
Süreci iyileştirmek için BT uzmanlarını işe almaktan sorumlu liderler, adaylar için daha organize ve düşünceli bir süreç tasarlayabilir. Terminal’in 1000’den fazla mühendis, geliştirici ve programcıyla yaptığı 2021 raporuna göre, yazılım mühendislerinin %97’si görüşme süreciyle ilgili sorunlar bildiriyor ve bunların %56’sı düzensizlik nedeniyle bir görevden alındıklarını belirtiyor. Ayrıca %59’u birden fazla görüşme sürecinin sorun yarattığını vurguluyor.
Mühendisler için, teklifler düşünüldüğünde ücret, en önemli iş bileşeni oluyor. Terminal raporu, ankete katılanların %52’sinin ödemeyi birinci veya ikinci en önemli faktör olarak gördüğünü ortaya koyuyor. Bunu, %25’le keyifli bir iş ortamı ve %21’le kültür etkenleri izliyor.
Bulgular göz önüne alındığında, mutlu bir ortam işe alım için en iyi yaklaşım olabiliyor. İşe alım yöneticilerinin açık olması ve tüm adaylarla düzenli olarak iletişim kurması gerekiyor. Doğru seçimi yapmak için gereken zamanı ayırmaları da önem arz ediyor. Nitelikli teknoloji adayları için geleneksel değerleri yeniden düşünmek, işe alım sürecini de kolaylaştırabiliyor.