Lojistik şirketleri pandemi döneminde çok yoğun çalıştılar. Bu yoğunlukta da veriye daha fazla güvenmek zorunda kaldılar. Doğru veri stratejisi ile işi nasıl büyüttüklerini, Horoz Lojistik CIO’su Uğur Duman aktardı.
Pandemi sürecinde herkes e-ticaret platformlarından alışveriş yapmaya yöneldi. Bu eğilim, lojistik sektörünü de fazlasıyla hareketlendirdi. Horoz Lojistik’teki yoğun talep artışından bahseden Uğur Duman, yatırımlarındaki odağı da detaylı bir şekilde masaya yatırdı.
“Operasyonlarmızı Oracle Veri Tabanı sayesinde sıkıntı yaşamadan yürüttük”
“Pandemi, sektörde ciddi bir talep artışı ile başladı. Tüm sektör oyuncularıyla birlikte artan kapasitelere ihtiyaç duyduk.” diyerek sözlerine başlayan Horoz Lojistik CIO’su Uğur Duman, şunları kaydetti: “Lojistik sektörü olarak, talepteki artışa yanıt verebilmek için daha geniş fiziksel alanlara, daha fazla insan kaynağına, daha fazla araç ve binaya ihtiyaç duyduk. Biz de yıl boyunca bu konu üzerine yatırımlarımızı yoğunlaştırdık. Tüm bunların yanında, çip krizinin yaşadığı teknolojik dar boğazlara sahne olan dönemde, evlerden çalışmanın da getirdiği ihtiyaçla teknoloji yatırımlarımızı gerçekleştirdik. Ek kaynaklara ihtiyaç duyduk ama arka tarafta, ana omurgamızda tüm bu verilerin saklandığı yerde güvendiğimiz sunucularımız ve onun üzerinde bu verileri sakladığımız Oracle Veri Tabanımız vardı. Operasyonlarmızı, artan hacim ve gelen ekstra veri yükünü çok sıkıntı yaşamadan hatta yıl içinde bir versiyon yükseltmeyi de gerçekleştirerek Oracle’da düzgün bir şekilde yürüttük. Şu anda da herhangi bir performans sorunu yaşamadan yolumuzda ilerliyoruz. Bu noktada içerideki ekipten de söz etmek gerekir. Pandemi sürecinde ekibimizin yoğun emekleriyle de bu zor dönemin üstesinden birlikte geldik.”
“Artık ertesi gün, saat kaçta, nerede olabileceğimizi biliyoruz”
Uğur Duman, veriyi kullanarak araç ve rota optimizasyonu gibi uygulamalar tarafındaki geliştirmelere de değindi: “Rota optimizasyonu, uzun yıllardır ağırlık verdiğimiz bir konuydu. Son 3 yıldır bu konuda aktif bir şekilde çalışıyoruz ve Türkiye’den bir start-up ile rota optimizasyonu uygulamalarımızı geliştiriyoruz. Onların bu geliştirmelerde çok büyük katkısı var. Rota optimizasyonunun Türkiye’de yapılabilmesi çok fazla engelin olduğu, zor bir süreç. Adreslerin uygun olmaması, müşteri verilerinin bu bilgileri ihtiva etmemesi gibi durumlar rotalamaya engel olan durumlara örnek gösterebilir. Bunları belli bir seviyeye getirebilmek için önemli bir efor harcadık ve belli bir noktaya ulaştık. Geldiğimiz bu noktada, artık ertesi gün saat kaçta nerede olabileceğimizi biliyoruz.”