Bazı şirketler ülke sınırlarına sığmıyor, dünyaya açılıyor. Haliyle on binlerce çalışanı tek bir noktadan yönetmek kimi zaman zor olabiliyor. Peki dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarını işleten TAV Airports Holding, insan kaynakları yönetimini nasıl yürütüyor? Bu konunun detaylarını TAV Teknoloji Genel Müdürü Kerem Öztürk’ten dinledik…
1998 yılında, Atatürk Havalimanı’nın genişlemesi ve yenilenmesi projesiyle kurulan TAV Airports Holding, geçtiğimiz bu süre içerisinde 15 havalimanını yöneten uluslarası bir marka haline geldi. Türkiye’nin önemli markalarından biri olan TAV Airports’un alt şirketi TAV Teknoloji de havalimanlarına teknoloji hizmetleri sunuyor.
“Oracle HCM ile her ülkenin ihtiyaçlarına hızlı yanıt veriyoruz”
40’tan fazla ülkede, 30.000 çalışanı yönetmenin ciddi bir insan kaynakları operasyonu gerektirdiğini söyleyen TAV Teknoloji Genel Müdürü Kerem Öztürk, bu yönetimi nasıl sürdürdüklerini şu şekilde aktardı: “Buradaki en büyük zorluk; merkezi bir yapıyla, her ülkenin kendi regülasyon yapısına ve dinamiklerine uyum sağlayarak insan kaynağını yönetebilmek. TAV Airports bunu, Oracle altyapısı ile bulut üzerinden yönetiyor. Global olarak kabul gören Oracle HCM ile mobilitenin yanında, farklı kültür ve coğrafyalarda bu ülkelerin gereksinimlerine hızla cevap verebiliyoruz. İnsan kaynakları yönetimimizi bulut ortamına taşıyarak erişebilirliğimizi artırdık ve çalışanlarımızın da daha kolay uyum sağlayabilmesini sağladık. Oracle’ın güçlü altyapısı sayesinde her coğrafyanın regülasyonuna hakim olması da bu adaptasyonlarımızı hızlandırdı. Bu sayede her bölge için ayrı bir süreç yerine Oracle’ın standartlarını kullanıyoruz. Bölgelerin ihtiyaçlarına göre de altyapılarında değişim gerektiğinde Oracle platformu üzerinden yerelleştirme yapabiliyoruz. Oracle HCM, insan kaynakları süreçlerinde bizi daha ileri bir noktaya taşıdı. Operasyonel ve maliyet açısından da ciddi kazanımlar sağladık.”
“Bulutta yaptığımız her türlü değişiklik mobile anında yansıyor”
İnsan kaynakları yönetiminin şirketleri için zorluklarına da değinen Öztürk, bu uygulamaların geleceğine dair şunları söyledi: “Bu gibi insan kaynakları uygulamaları self service hizmetler gerektiriyor. Oracle HCM ise kurulduğu andan itibaren mobil uygulamasıyla birlikte geliyor. Yani masaüstünde yapılan her fonksiyon ve çalışanlara verilen hizmet, mobil uygulamaya da taşınabiliyor. Eskiden bunu kodlamak zorunda kalıyorduk ancak bugün bulutta yapılan her türlü değişiklik mobile anında yansıyor. Kullanmış olduğumuz self service hizmetlerle, çalışanlarımız da kendi insan kaynakları profillerini kendileri yönetebiliyor. Bu da insan kaynakları yönetimi anlamında ciddi bir verimlilik sağlıyor. Oracle HCM ile birlikte Oracle’ın yapay zeka altyapılarını da kullanabiliyoruz. Son olarak, raporlama arayüzleri de bulut sayesinde halihazırda geliyor. Bu sayede tüm yönetim kadroları ciddi bir verimlilik elde ediyor.”