Rekabet ortamı günümüzde oldukça çetin. Dolayısıyla şirketlerin geleceği görebilmeleri gerekiyor. Oyuncak şirketi Toyzz Shop’un teknolojiyi kullanarak geleceği nasıl gördüğünü, üretim ve satışları nasıl optimize ettiğini Toyzz Shop IT Direktörü Ahmet Arasıl’dan dinledik.
250’ye yakın mağazası bulunan Toyzz Shop hem kendi oyuncaklarını üretiyor hem ithal ediyor hem de toptan, perakende ve e-ticaret operasyonları yürütüyor. CIO Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız’ın ‘Geleceğe Hazır Şirketler’ video serisinde, ürünlerin müşteriye ulaştırılmasından iş süreçlerine kadar şirketin teknoloji kullanımına dair önemli bilgiler paylaşan Toyzz Shop IT Direktörü Ahmet Arasıl, pandemideki durgun döneme rağmen, şu anda fazlasıyla yoğun bir süreç içerisinde olduklarını belirtiyor.
“Oracle Data Warehouse ile analitik raporlama yaparak, üst yönetime analiz ve satış hakkında detaylı bilgiler veriyoruz”
Ürünlerin hızlı ve minimum bekleme süresiyle müşteriye ulaşması gerektiğinin önemine değinen Ahmet Arasıl, stok takibi tarafında kullandıkları Oracle teknolojisini ise şöyle açıklıyor: “Operasyon süreçlerimizde, bütün mağaza satışlarını belli bir server’da topluyoruz ve bunları daha sonra Oracle Data Warehouse’a aktarıyoruz. Sistem bize, azalan stokların ne şekilde yerine getirilmesi konusunda bir çalışma sunuyor ve sonucunda ‘stock replacement’ dediğimiz, hangi mağazaya hangi ürünlerin gideceğini belirleyen bir çıktı alıyoruz. Bunun yanında, Oracle Data Warehouse ile yine Oracle’ın geliştirmiş olduğu Business Intelligence modülü ile her gün sonunda üst yönetime analitik raporlama yaparak analiz ve satış hakkında detaylı bilgiler veriyoruz.”
“Oracle Exadata ile geleceğe hazırız!”
Üst yönetimin detaylı raporlar görebilmesinin, iş faydasına olan önemine de değinen Arasıl, analitik raporlar sonucunda tedarikçi ilişkilerini doğru bir şekilde yönettiklerini ekleyerek süreci şöyle aktarıyor: “Geniş bir tedarikçi ağımız var. Burada planlama ve satış ekiplerimiz, analitik raporlarda yer alan bilgiler sayesinde hangi tedarikçide hangi ürünün daha çok satıldığı, tedarikçilerin neye odaklanması gerektiği, hangi ürünlerin ithal edileceği ve üretileceği ile piyasadaki hareketlenmeler gibi birçok konuda planlama yapıyorlar. Dolayısıyla, Business Intelligence raporları şirketin ana damarlarından birisi haline geliyor. Kısacası her kararımız bu analitik raporlara bağlı bir şekilde veriliyor. Bu da üst yönetimin karar alma sürecini hızlandırıyor. Öte yandan, son 4 yılda yazılım ve donanıma da ciddi yatırımlar yaptık. Oracle Exadata’nın yüksek performansı ile geleceğe hazır bir şirketiz.”