Müşteri ilişkilerinin doğru yönetimi bir kurumun başarısının en önemli kıstaslarından biridir. Müşterilerinizle kanalları açık tutup iletişim kurarak satışlarınızı artırabilirsiniz. SaaS şirketleri için tartışmasız en önemli ölçüt olan elde tutma, büyük ölçüde müşterilerin ürün deneyiminizi nasıl algıladıklarına da bağlıdır. Bugün hiç olmadığı kadar CX başta olmak üzere, çok çeşitli uygulamalara ve SaaS araçlarına erişime sahibiz. Ancak bazen fazla seçenek arasında aradığımızı bulmak samanlıkta iğne aramaya benziyor. Bu yazıda ihtiyacınız olan farklı özelliklere sahip SaaS araçlarını derleyip dijital gücünüze güç katmayı hedefliyoruz.
1. ProofHub
ProofHub, projelerinizi ve görevlerinizi takip etmeniz için size büyük kolaylık sağlar. Kısaca tanımlamak gerekirse ProofHub, görev atamak, projeler üzerinde iş birliği yapmak ve her projenin ölçeklenmesini izlemek için harika özelliklerle dolu olarak gelen SaaS tabanlı bir proje yönetimi yazılımıdır. Böyle bir yazılım kullanarak tüm projeleriniz ve görevleriniz hakkında derinlemesine bilgi edinebilirsiniz. Aksi halde projenin kontrolden çıkması gibi bir riske maruz kalırsınız. Platformun mobil desteği olduğunu da hatırlatalım.
2. SmartTask
SmartTask, özel bir CRM aracı ile büyük bir platform olma arasındaki çizgiyi mükemmel şekilde uygulayan eksiksiz bir iş yönetimi çözümüdür. En üst düzey proje yönetimi yetenekleri sunan SmartTask özellikle ölçeklendirmeye ihtiyaç duyan start-up projeler için biçilmiş kaftan. Aylık kullanıcı başına 5 dolar ücret isteyen yazılımın, destek hattı ve kullanıcı dostu arabirimi öne çıkıyor.
3. EngageBay
Ücretsiz canlı sohbet yazılımı içeren hepsi bir arada pazarlama, satış ve hizmet platformu olan EngageBay, küçük ve orta ölçekli işletmelerin güçlü müşteri ilişkileri kurması için tasarlanmıştır. LiveChat ismi verilen sohbet yazılımı sayesinde temsilciler, etkili bir şekilde iletişim kurmak ve geri dönüş süresini artırmak için gerekli tüm müşteri bilgilerine erişebilir. Bu başarıyı sohbet yazılımının, platformun diğer araç ve özellikleriyle sorunsuz entegrasyonu ve uyumu sağlıyor.
4. Salesforce
Salesforce, kullanım kolaylığı ile pazardaki en popüler CRM uygulamaları arasında göze çarpıyor. Gelişmiş özelliklerine alışmak için biraz deneyim ve eğitimin gerektiği Salesforce, satış tahmini ve gelişmiş pazarlama ve iş akışı otomasyonu ile öne çıkıyor. Bu nedenle hızlı yükselişe geçen şirketler için Salesforce, yapay zeka desteği ile önemli katkı sağlıyor.
5. Microsoft SharePoint Online
Microsoft’un işle ilgili dosya ve belgeleri yönetmek için birçok yararlı özellik sunan bulut ve web tabanlı bir platformuna geldik. Platform, kullanıcıların gerçek zamanlı düzenlemeler yapmasına, bir belgenin önceki sürümlerini indirmesine ve belirli bir belge kitaplığında uyarıları yapılandırmasına olanak tanıyor. Ayrıca, birden fazla kullanıcının bir dosya üzerinde iş birliği ve dosyada aynı anda değişiklik yapmasına izin veren birlikte yazma işlevi de sağlar. Tabii ki Microsoft’un verdiği kurumsal güven de önemli bir artı.
6. Calendly
Calendly, ekiplerin zamandan tasarruf etmesine ve satışları hızlandırmasına yardımcı olmak için tasarlanmış, kullanımı kolay bir ekip planlama yazılımıdır. İnsanların telefon ve e-posta etiketlerinde kaybolmadan bağlantı kurması için güvenli ve hızlı bir yol sağlar. Calendly, uygunluk tercihlerini belirleyerek, bağlantı kurmak istediğiniz kişilerle bağlantıyı paylaşarak ve tarih ve saati otomatik olarak takviminize ekleyerek çalışır. Çok daha verimli bir şekilde bireysel ve kurumsal bazda kullanılır.
7. Sugar CRM
Satış uzmanlarına özel bir yönetim sistemi olan Sugar CRM, profesyonel ihtiyaçların neredeyse tamamına yönelik çözümler sunar. Bu özellikler arasında pazarlama otomasyonu, hesap, müşteri adayı ve fırsat yönetimi gibi bazı temel konular bulunuyor. Ayrıca raporlama ve analitik yönü ile iş stratejilerinizi daha gerçekçi belirlemenizi sağlayan Sugar CRM’in eğitim kaynakları da çok başarılı. Bu sayede hem iş trendlerini takip edebilir hem de personel bilgi düzeyini güncel tutabilirsiniz.
8. ClickUp
Listedeki diğer araçların aksine, ClickUp öncelikli olarak bir proje yönetim aracıdır. Elbette ClickUp, CRM özelliğine de sahiptir. Fakat onu manuel olarak kurmanız gerekir. ClickUp’ın asıl farkı, otomasyon desteği sayesinde sipariş ve proje yönetimini güçlendirmesidir. Bunu yaparken de gelişmiş iş birliği özellikleri önemli artılar sunar. Tek bir uygulamanın her şeyi yönetmesini isteyen, hızla büyüyen küçük ve orta ölçekli şirketler için ClikUp çok ciddi bir alternatiftir.
9. Zoho Social
Zoho Social, işletmelerin doğru zamanda doğru kitleye ulaşmasına yardımcı olan popüler bir web tabanlı işletme yönetimi çözümüdür. İşletmelerin işlerini/markalarını hedef kitlenin görmesinin en muhtemel olduğu yerde tanıtmasına, birden çok sosyal ağda alakalı içerik yayınlamasına, kitleyle gerçek zamanlı olarak etkileşim kurmasına ve müşteri beklentileri konusunda güncel kalmasına olanak tanır. Bu araç, performansı hesaplamak ve yükseltmek için kritik bilgiler sağlar.
10. Toggl
Toggl, serbest çalışanlar, ekipler ve işletmeler için zamanlarını ne kadar verimli kullandıklarını gösteren ve zamanı optimize etmek için neler yapabileceklerini belirlemelerine yardımcı olan bir çevrimiçi zaman izleme aracıdır. Deneyimi daha da şaşırtıcı hale getiren bir iOS ve Android uygulamasına sahip küçük işletmeler için inanılmaz derecede yararlı bir zaman izleme sistemidir. Toggl ile hızlı ve kolay bir şekilde verimliliğinizi artırabilirsiniz.
11. Microsoft Dynamics 365
Dynamics 365, işletmelerin daha çevik olmalarını ve maliyetleri artırmadan karmaşıklığı azaltmalarını sağlayan bir platformdur. Microsoft bu platform ile, operasyonel verimlilik ve müşteri deneyimi alanlarında kurumsal çözümler sunar. Dynamics 365, iki SaaS çözümünü bir araya getiren bir platformdur: ERP (Kurumsal Kaynak Yönetimi) ve CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi). Diğer Microsoft ürünleriyle kusursuz bir şekilde entegre çalışan platform mobil erişime de açıktır. Ancak kapsamlı bir eğitim gerektirdiği için KOBİ’lerden ziyade kurumsal bir çözümdür.
12. Xero
Xero, küçük ve büyümekte olan işletmeler için tasarlanmış bir çevrimiçi muhasebe yazılımı çözümüdür. İşletmelerin nakit akışlarını görüntülemelerine ve hesap işlemlerini dünyanın herhangi bir yerinden yönetmelerine olanak tanıyan sağlam özellikler sunar. Ayrıca, işletmelerin kritik iş malzemelerine ne kadar harcama yaptıkları konusunda netlik kazanmalarına olanak tanıyarak giderlerin ve faturaların takibine yardımcı olur.
13. M-Files
M-Files, işletmelerin işle ilgili dosya ve belgelerini dijital olarak yönetmelerine yardımcı olan bir çözümdür. Tüm dosya ve belgelere erişimi kolaylaştırarak zamandan tasarruf sağlar ve işletmelerin içeriğe dayalı gereksinimlerini karşılamalarına ve önemli iş kararları almalarına olanak tanır. Özellikle uzaktan çalışmanın öne çıktığı hibrit çalışma ortamlarının sayısının arttığı bu dönemde, M-Files önemli bir güç sağlar.
14. Freshdesk
Freshdesk, bir dizi kullanışlı ve sezgisel özelliğe sahip çevrimiçi bulut tabanlı bir müşteri destek yazılımı ve çağrı sistemidir. Hem küçük hem de büyük işletmeler için çalışacak şekilde tasarlanmıştır ve çok kanallı, işbirliği, raporlama ve özelleştirme yetenekleri sunar. Canlı Sohbet, Telefon Desteği ve Game Mechanics ile iyi entegre olur ve hem Android hem de iOS cihazlar için bir mobil uygulama sunar.
15. Bitrix24
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin daha iyi iletişim, sosyal ağ, iş yönetimi ve bilgi yönetimi uygulamalarına yardımcı olmak için tasarlanan Bitrix24 güvenli, ücretsiz bir intranet çözümüdür. Ağ silolarında ve yerel sürücülerde depolanan verileri merkezi bir havuza taşıyarak ekiplerin günlük operasyonlarını ve görevlerini yönetebilecekleri birleşik bir çalışma alanı oluşturur.