Oredata Bulut ve Yapay Zeka Zirvesi yoğun katılımla gerçekleşti

Zirve’de Oredata ve Google Cloud yöneticileri bulut teknolojilerinin getirdiği yeniliklerden ve iş süreçlerini nasıl yeniden şekillendirdiğinden bahsetti.

Bulut dönüşümü, AI/ML, GenAI, veri analitiği gibi teknolojilerin ve sektördeki en yeni trendlerin konuşulduğu Zirve’de sektör liderleri bir araya geldi.

Google Cloud’un Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da telekomünikasyon, bankacılık, e-ticaret, oyun, perakende ve imalat gibi pek çok sektörün lider teknoloji ortağı Oredata’nın Wyndham Grand İstanbul Levent’te düzenlenen “Oredata Bulut ve Yapay Zeka Zirvesi” teknoloji sektörünü ağırladı. Zirve’de Oredata ve Google Cloud yöneticileri bulut teknolojilerinin getirdiği yeniliklerden, iş süreçlerini nasıl yeniden şekillendirdiğinden ve bu dönüşümün operasyonel verimliliği nasıl artırdığından bahsetti. Yapay zeka ve makine öğreniminin veri analitiği ve iş zekasıyla bütünleştiğinde iş süreçlerinde daha yenilikçi çözümlerin nasıl ortaya çıktığı da ele alındı. 

Bulut teknolojileri ve yapay zeka, işletmelerin geleceğini şekillendiriyor

İnovasyon, teknolojik dönüşüm ve geleceğe yönelik stratejiler hakkındaki etkileyici konuşmalar ve geleceğe dair yol haritası paylaşılan Zirve’nin açılış konuşmasını Oredata CEO’su Ömer Faruk Kurt yaptı. “Şirketler artık yapay zekayı sadece bir araç olarak değil, iş süreçlerinin temel bir parçası olarak görüyor.” diyen Kurt, bu dönüşümü başarıyla yönetmek ve iş süreçlerine entegre etme yolculuğunda Oredata’nın sektöre olan katkılarını katılımcılarla paylaştı. 

Google Cloud Ülke Kanal Lideri Dr. Serhan Yılmaz “Bulut Teknolojileri & Yapay Zeka Nereye Gidiyor?” başlıklı panelde, yapay zeka alanındaki unicorn’ların %90’ının Google Cloud ile çalıştığını belirterek, “Bu veri, teknolojik dönüşümde Google Cloud’un vazgeçilmez rolünü vurguluyor. İnovasyon ve verimlilik için doğru araçları seçmek, başarı için kritik önem taşıyor.” dedi.

“Google Cloud’ta GenAI Servislerindeki En Son Yenilikler” başlıklı panelde ise Google Cloud Yapay Zeka & Makine Öğrenimi Teknoloji Uygulama Başkanı Tiago Henriques, yapay zeka ve makine öğreniminin, iş dünyasında çağın gereksinimlerini belirleyen kritik unsurlar haline geldiğini vurgulayarak, bu teknolojilerin doğru uygulanmasının işletmelerin geleceğini şekillendirdiğini ifade etti. 

Oredata Veri Bilimi, Ar-Ge ve Strateji Genel Müdür Yardımcısı Salih Ergüt de “Şirketler için Gen AI kullanımı, operasyonel verimliliği artırma, müşteri deneyimini iyileştirme ve yenilikçi ürünler geliştirme gibi birçok avantaj sunuyor ancak veri gizliliği endişeleri, etik sorunlar ve uygulama maliyetleri gibi riskler de göz ardı edilmemelidir.” sözleriyle, GenAI kullanım senaryolarını ve karşılaşılan zorlukları ele aldı.

Oturumların devam ettiği Zirve’de Google Cloud Bulut Müşteri Mühendisi Saygın Altınanıt “BigQuery ile Analitik ve AI için Entegre Lakehouse Oluşturma” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. “BigQuery, veri analitiği ve yapay zeka alanında işletmelere önemli avantajlar sunan güçlü bir araç.” diyen Altınanıt, BigQuery’nin yüksek performansı ve ölçeklenebilirliğinin, işletmelere büyük miktarda veriyi etkili bir şekilde analiz etme imkanı sağladığını dile getirdi.

“Google Cloud’a Taşıma Yolculuğu – Nasıl Yaklaşmalı?” başlıklı sunumu ile Oredata COO’su Çağlar Kara da “Google Cloud’a geçiş sürecindeki başarılı deneyimlerden ilham alarak, GCP yolculuğunda hevesliyseniz, sizlerle birlikte biz de yürümek isteriz.” dedi.

Başarı hikayeleri sektöre ilham verdi

Bulut teknolojileri ve yapay zeka kullanarak sektörde fark yaratan liderler başarı hikayelerini de katılımcılarla paylaştı. “Çiçeksepeti’nin Veri Akış Yolculuğu” adlı oturumda, Confluent Kıdemli İş Ortağı Çözümleri Mühendisi Ozan Güzeldereli, veri akış yolculuğunun, işletmeler için bir dönüşüm fırsatı sunduğunu söyledi ve ekledi: “Veriyi anlamak, işletmelerin geleceğe yönelik stratejilerini şekillendirme gücü veriyor. Veriyle ilgili doğru soruları sormak, işletmelerin başarısını belirleyen bir unsurdur.” Çiçeksepeti Kıdemli Veri Mühendisi Özer Batu Kargılı da verinin, işletmelerin en değerli varlıklarından biri haline geldiğini ancak veriyi kullanmak ve ondan en iyi şekilde faydalanmak için doğru altyapıya ve stratejiye ihtiyaç olduğuna dikkat çekti. 

DeFacto CIO’su Abdurrahman Kılınç da DeFacto’nnun başarı hikayesini anlattı. “Şirketimizde bütün veriyi BigQuery’de konsolide etmek, veri yönetimini ve analizini önemli ölçüde kolaylaştırdı.” diyen Kılınç, bu sayede verilerini tek bir platformda bir araya getirerek daha hızlı kararlar alabildiklerini ve iş stratejilerini daha etkili bir şekilde yönlendirdiklerini belirtti.

Coca-Cola İçecek Veri Mühendisliği ve Mimarlık Lideri Ömer Bayır’ın “AL/MLOps Framework ile Ölçeklenebilir, Verimli ve Güvenilir Yapay Zeka” adlı sunumuyla sonlanan Zirve’de Bayır, “Bu teknoloji, işletmelerin yapay zeka projelerini yönetme sürecinde etkili bir rehberlik sağlayarak yenilikçi çözümler geliştirmeyi ve rekabet avantajı elde etmeyi mümkün kılıyor.” açıklamalarında bulundu.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu