Vodafone Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen CIO Kahvaltıları etkinliğinde, CIO’nun yeni rolü ve bulut teknolojileri önde gelen şirketlerin teknoloji liderleriyle birlikte masaya yatırıldı.
Derya COŞKUN
Kurumlar ekonomik değişimlere göre büyüyüp küçülmek isterken, bu çeviklik elbette ki IT altyapıları ile mümkün hale geliyor. Kurumlardaki değişen IT altyapısı; CIO’nun yeni rolünü ve bulut teknolojilerinin dönüşümünü de belirliyor. Konuyla ilgili konuşan Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, bulut stratejilerinin birkaç yıldır gündeme taşındığını belirterek, Türkiye’de de bulutun son birkaç yıl içerisinde daha fazla konuşulmaya başlandığını ifade etti. Öncesinde bulut teknolojilerine daha çekingen bakıldığını söyleyen Aksoy, “Kurumsal veri giderek önem kazanıyor. Hatta Gartner’ın bir araştırmasına göre, 5 yıl içerisinde her kurumun verisi 8 katına çıktı. 2013’te bulutun ekonomiye katkısı ise 58 milyar dolar çapında. Üstelik 2020’ye kadar da 3,5 kat daha büyüyeceği düşünülüyor. AB rakamlarına bakıldığında da 2020 yılında bulut teknolojileri ile verimliliğin yüzde 40 oranında artırılacağı söyleniyor” diye konuştu.
Dijitalleşen şirketler büyüyor
Dijitalleşmenin de tıpkı bulut gibi öncesinde daha az gündeme geldiğini fakat günümüzde öncelikli konulardan biri olduğunu belirten Engin Aksoy, Accenture araştırma verilerinden elde ettikleri sonuçlara göre; dijitalleşen şirketlerin karlılıklarını yüzde 12 büyüttüğünü, gelirlerini yüzde 26 oranında artırdığını ve pazar değerlerini de yüzde 10 civarında büyüttüğünü kaydetti.
İşletmelerin yüzde 70’i hibrit bulut kullanıyor
Bulutun da tıpkı dijitalleşme gibi yaygınlaşmaya başladığını belirten Aksoy, bu kavramın uzun zamandır konuşulduğuna ancak ilerleyen dönemlerde daha da çok gündeme gelmesinin öngörüldüğüne işaret ederek şöyle devam etti: “Biz bulut’un zirveye çıktığı gün için hazırlıklı olmak istiyoruz. Esenyurt’ta Türkiye’nin en büyük bulut teknoloji üssü olan veri merkezini 80 milyon liralık bir yatırımla açtık. Bunun üzerine yetkinliklerimizi artırmaya çalışıyoruz. Yılın başında yaklaşık 3,5 milyon TL’lik bir yatırım daha yaptık, pek çok yeni servis ekledik. Artık bunları sadece büyük işletmelere değil aynı zamanda KOBİ’lere de açmaya başladık. Bunun yanında, hibrit bulut da ön plana çıkmaya başladı. İşletmelerin yüzde 70’i hibrit bulutu kullanmaya başlıyor. Bu yıl hibrit bulut kullanım oranının bu rakamın daha da üstüne çıkmasını bekliyoruz.”
Toplantının ardından etkinliğe katılan CIO’lar bulut teknolojisiyle ilgili görüş ve düşüncelerini paylaşarak fikir alışverişinde bulundular. Dünya Gazetesi bünyesinde 2010 yılından bu yana yayınlanmakta olan CIO Dergisi, gerçekleştirdiği etkinlikler ile CIO’ların birbirleriyle fikir alışverişinde bulunmasına katkı sağlıyor.