Dijitalleşme artık hayatımızın bir parçası oldu. Bunun için yenilikçi çözüm ve ürünlere daha çok ihtiyaç duyuyoruz. Ancak bir yandan da geleneksel iş süreçlerinin devam etmesi gerekiyor. Peki, CIO’lar geleneksel IT operasyonlarından vakit ayırıp yenilikçi çözümlere ne kadar odaklanabiliyor?
Bu kapsamda; CIO Update dergisinin desteğiyle Vitel ev sahipliğinde gerçekleştirilen webinarda Vitel iş odaklı dijital dönüşüm vizyonunu paylaşarak önde gelen şirketlerin CIO’larından da bu yöndeki görüşlerini dinledi.
Avivasa IT’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan, gündemdeki hızı yakalamanın ve bu hızı teknoloji ile çevirmenin önemine işaret ederek teknolojinin şirketlere katma değer anlamında hızlı bir şekilde sonuç çıkarabildiğini vurguladı. Eski sistemlerde ne kadar ileriye gidilirse gidilsin, yine de ayakta bir pranga olduğunu söyleyen Arkan, koşmaya çalışan şirketlere bu prangaların hep ayak bağı olduğunu belirtti. “Özellikle iş odaklı düşünen IT’ler, teknolojisini iş odağına oturtmuş ve teknolojinin kullanıldığı yerlerde en iyi ve hızlı neticeyi alacak şekilde arkadaki yapıları kuran organizasyonlar oluyor. Core sistemden her şeyi düzeltebiliriz düşüncesiyle yola çıkıldığında o hız ve zaman hiçbir zaman yeterli olmuyor.” diyen Arkan, kendilerinin de Avivasa’da bunu yaptığını ve işi adreslediklerini aktardı.
Anadolu Efes CIO’su ve CDO’su Murat Özkan ise, “Bir taraftan dijitalleşme, bir taraftan yeni istekler, bir taraftan hız ve esneklik… Herkes pastanın kreması hakkında konuşuyor. Dijitalleşme dediğimiz zaman hangi şirket, hangi sektör olursa olsun krema tarafı ön planda; ama onun alt tarafı da var. Dijitalleşme ile ilgili yeni projeleri, yeni dizaynı hayata geçirmeye çalışırken bir taraftan da olan sistemlere destek artık yadsınmıyor. Bir şeyi değiştirmeye çalıştığımızda mecburen eskisi ile beraber değişim gerekiyor.” derken, bazı noktalarda tamamen değiştirmek, bazı noktalarda ise ikisini birden götürerek bir yol haritası çıkarmak gerektiğinin altını çizdi.
Vitel de bu noktada; yönetilebilir servislerle bilgi teknolojilerinin gerçek değerinin ortaya çıkarılması üzerinde dururken, bu kapsamda önemli iki ürününü tanıttı.
Vitel’in ürün tanıtımında şu ifadelere yer verildi: “ManageEngine markamız altında 30’a yakın ürünümüz var. Tasarım ve fonksiyonellik olarak ürünlerin sadelik, işlevsellik ve sürdürülebilirliği ön plana çıkıyor. Bu marka altında özellikle iki ürün ile öne çıkıyor. Birincisi; bilgi teknolojileri hizmet yönetimini süresiz olarak yönetebilen bir yapıya kavuşturan ServiceDesk Plus ürünü. Bir diğeri ise; Desktop Central ürünü. ServiceDesk Plus’ta ITIL pratikleri hazır olarak içinde yer alıyor. 1980 senesinden itibaren bir kütüphane oluşturuluyor. Bu kütüphane; ITIL pratiklerini, süreçlerin nasıl yönetilebildiğini tanıtan bir kütüphane. ServiceDesk Plus bu pratiklerin kolayca bilgi teknolojilerinde işletilmesini sağlayan bir hizmet masası olarak karşımıza çıkıyor. ITIL uyumlu bir yardım masası, hizmet masası ile birlikte bu dijital dönüşüm yolculuğundaki ilk adımlardan bir tanesi. İkinci ürünümüz ise Desktop Centeral ürünü. İçinde barındırdığı birçok yönetimsel özellik var. Bir tarafta servis masası yazılımı var, operasyonel tarafta Desktop Central adında bir yazılım var. Bu iki ürün doğal bir şekilde entegre edildiğinde ortaya katma değerli bir ürün çıkıyor.”
VITEL HAKKINDA
1993 yılında kurulan Vitel, ağ teknolojileri ve veri güvenliği çözümleri alanında katma değerli distribütör kimliği ile faaliyetlerini sürdürmektedir. 27 yılı aşkın süredir Vitel, Türkiye’de ve yurt dışında (İngiltere, Türk Cumhuriyetleri, KKTC) 3000’in üzerinde firmanın bilgi iletişim ağlarını kurmuş, bakım ve destek hizmetlerini yürütmüş ve danışmanlık hizmetleri sunmuştur. Ülke genelinde distribütörü olduğu ManageEngine, Ruijie, Peplink, Extreme Networks, Moxa, Genetec, Silver Peak, Cambium Networks ve Vidyo gibi firmaların ürünleri ile yüzlerce başarı hikayesine imzasını atan Vitel, bilgi birikimi ve uzmanlığı ile dijital dönüşüm projelerine liderlik etmektedir.