Çalışan kaybı işverenler için maliyetli bir mesele. Yeni çalışanların bulunması ve eğitimi için harcanan süre hızla artabilir. Doğal olarak yatırımınızı korumak istersiniz. Firmanızın çalışanları elde tutma oranını arttırmak için ne yapabilirsiniz?
Hem çalışanların ilgisini çekmek hem de onları elde tutmak için önemli olan şey firma kültürüdür, diyor Teksas merkezli nakliye hizmetleri firması uShip’in CEO’su Matt Chasen. “Bu mülakat sürecinde başlıyor; adayların ofisimize gelmesi önemli.”
Bir kez geldikten sonra, amaç onları mümkün olduğunca çok insanla bir araya getirmektir. Böylelikle uShip’de çalışmanın nasıl bir şey olduğuna dair bir his elde edebilirler. Çalışanlar da adayların firma kültürüne uygun olup olmadığını görürler, diyor Chasen. “Bizim uShip’te iyi yaptığımız şey harika bir kültür oluşturmaktır. Bana göre bu yeni yeteneklerin ilgisini çekmenin ve var olanları korumanın en etkin yolu.”
İşgücü istatistikleri bürosunun (BLS) Temmuz ayına dair çalışan kaybı oranı yüzde 3 iken uShip’de bu oran yüzde 1.5’lardaydı. uShip’in elde ettiği sonuçları tartışmak güç.
Peki mevcut çalışanlarınızı korumanızı ve yenilerinin ilgisini çekmenizi sağlayacak harika bir kültürü inşa etmek için ne gerekli? Çalışanlarınızın gemiden atlamasını engellemenize yardımcı olacak sekiz başlığı paylaşıyoruz.
1. Beklentileri Belirginleştirin
Bu çok aşikar gibi görünebilir ve muhtemelen kariyerinizin herhangi bir noktasında görevleri, sorumlulukları ve projeleri dağıtırken patronunuzun daha net olmasını istemişsinizdir. Günümüz IT çalışanları başa çıkılmayacak kadar çok görev ve sorumluluklarla donatılıyor. Eğer gerçekte işlerinin ne olduğunu netleştirmezseniz performanslarını nasıl değerlendirebilirsiniz? Net beklentiler herkesin hayatını kolaylaştırır.
2. Açık İletişim İmkanları Sağlayın
uShip’te her hafta takımların bir araya geldiğini ve tüm tartışma konularının açık olduğunu söylüyor Chasen. En yenisinden en kıdemlisine herkes grup içerisinde fikirlerini paylaşmaya cesaretlendiriliyor. Çalışanlarınızla bir açık kapı politikasına sahip olmak aynı zamanda iletişimi geliştirmeye de yardım edebilir. Bunu nasıl yaparsanız yapın, çalışanlarınızın daha fazla iletişim kurmasını sağlamak moraller üzerinde olumlu bir etki bırakacak ve çalışanlarınızın aynı fikirde olmasına yardımcı olacaktır.
3. Çalışanların Gelişimine Yardımcı Olun
Bu, iş üzerindeyken eğitim veya eğitim harcamalarını karşılama formunda olabilir. Chasen, “Gelişmeye yönelik bir yol olmadığı takdirde büyük yıldızları kaybedersiniz,” diye konuşuyor. Kariyer gelişimi için belirgin bir yolunuz olsun ve çalışanlarınızın kendilerini eğitmelerine ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için yapabileceğiniz her şeyi yapın. Bu bir sonraki başlıkla kesişiyor.