2. Algının gücünü anlayın
Çoğu kimse Jobs’ı guru olarak değerlendirirken, Steve Ballmer Microsoft’unun imajını akılsız ve etkisiz olarak yeniden değiştiren dönüm noktası “I’m a Mac” kampanyası sağ olsun, Gerstner aslında bunu daha iyi anladı. Revizyon çabaları esnasında IBM’in ne olduğu gerçeğini değiştirebileceğinden uzun süre önce IBM algısını değiştirmek üzere dışarıdan özenle seçilmiş bir pazarlama ekibi oluşturdu.
Hiçbir firma tümden iyi veya tümden kötü değildir. Sıkıntılı bir firma dahi yeterli varlıklarıyla (bunlar vurgulanır ve problemler önemsiz gösterilirse) daha değerli görünebilir ve ürünleri daha çekici olabilir. Çoğu CEO algının gücünü tam olarak anlamıyor. Carol Bartz Yahoo’da bununla mücadele etti ve orada üç yıldan daha az bir süre kalabildi.
Diğer uçta, CEO’lar gerçeklikten çok uzağa yatırım yapabilir ve firmanın güvenilirliğini zedeleyebilir. (Yine hatırlatalım, bu işe yarayabilir. İnsanların imkansıza inanmasını sağlayarak bir imparatorluk yaratan P.T. Barnum’a bakın.)