4. Net bir vizyon paylaşın
Vizyon konusundaki etkisi için geçmiş CEO’lar arasında Bill Gates öne çıkıyor. Kendisi şüphesiz her zaman doğru değildi ama Microsoft Internet’i neredeyse ıskaladığında, onun kişisel gayretleri firmayı yeniden yola soktu; ve Microsoft’u neredeyse yerinden eden firma Netscape şimdi belirsiz bir hatıra. Netscape’ten Jim Barksdale bir teknoloji vizyoneri değildi. Onun tüm görebildiği Microsoft’un kötü bir klonunun nasıl yapılacağını hayal etmekti. Nihayetinde, bu büyük bir strateji değildi.
Müşterilerin, çalışanların ve yatırımcıların anlayabileceği bir vizyona sahip olmak uzun mesafeler kat eden bir geminin kaptanı olarak başarı için kritiktir. Eğer nereye gittiğinizi bilmiyorsanız, oraya kesinlikle gidemeyeceksiniz; belki kazara. Şanslı bir kaza üzerine firmanızın başarını temellendirmek, nadiren en iyi uygulamadır. Birisinin vizyona sahip olması gerek. Eğer bu eksikse, firmanız debelenip duracaktır.