5. Gelecek hakkında stratejik düşünün
Firmaların sonsuza dek kalması umut edilir. Yaşamını yüzyılla ölçmek üzere tasarlanan az sayıdaki teknoloji firmalarından bir tanesiydi IBM. Yakın dönemde, Michael Dell öne çıkıyor; ilkin firmasını stratejik bir gelecek için konumlandıran satın almaları gerçekleştirerek, ardından dünyanın gelecek on yıldaki konumu hakkındaki görüşleri etrafında yenilenmesi için Dell’i özelleştirme çabaları üzerinden.
Diğer taraftan Mark Hurd taktiksel bir düşünürdü. Finansal analistler bunu sevdi ama HP Hurd’u işten çıkardı çünkü Ar&Ge departmanının çoğunu ortadan kaldırma gibi eylemler onun firmanın geleceğini düşünmediğini gösteriyordu. Sonuç olarak Hurd sonrasında HP güç bir dönüm noktasının ortasında. Çeyrek gelirleri üzerine odaklanmak ve finansal analistleri memnun tutmak kolay ancak bu bir firmanın uzun vadeli yaşabilirliğine zarar veren kararlara yöneltebilir. HP de bunun poster çocuğu oldu.