Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarına yönelik yeni ürünlerini Samsung MENA Forum’da tanıtan Samsung, 2020 yılı itibariyle tüm ürünlerinin nesnelerin internetine bağlanmasını hedefliyor.
Samsung, her yıl olduğu gibi bu yıl da CES Tüketici Fuarı’nda tanıttığı yeni ürünlerini, bölgelere yönelik düzenlediği özel etkinliklerle tanıtıyor. 16 Şubat tarihinde Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarına yönelik Antalya’da düzenlediği Samsung MENA Forum etkinliğinde yeni ürünler görücüye çıktı. Dünyada 6’ıncısı, Türkiye’de ise 3’üncüsü düzenlenen etkinlikte Samsung, CES’de ilgi gören SUHD televizyonun yanında giderek akıllı hale gelen ev cihazlarını da sergiledi. Açılış konuşmasını yapan Samsung Ortadoğu ve Kuzey Afrika Başkanı Choong Ro Lee, makinelerin birbiri ile iletişim kurarak akıllı sistemler yarattığı ‘Nesnelerin İnterneti’ anlayışının hali hazırda Samsung’un Ar-Ge çalışmalarının kalbinde yer aldığını belirterek, “Şu anda tüketicilerde nesnelerin internetine dahil olabilecek güçte birçok cihaz bulunuyor. Bu cihazları nesnelerin internetine dahil eden unsurlar sensor işleme teknolojisi ve bağlanabilirlik. 2020 itibariyle Samsung ürünlerinin hepsi nesnelerin interneti içinde bir cihaz olacak” dedi.
Nanokristal teknoloji
Samsung, MENA Forum’da 88 inç JS9500 model SUHD televizyonu da iş ortakları ve basın mensuplarının karşısına çıkardı. Nanokristal görüntüleme teknolojisine sahip televizyonun renk parlaklığının ve keskinliğinin üst seviyede olduğu belirtiliyor. SUHD modeli aynı zamanda Samsung tarafından geliştirilmiş olan Tizen işletim sistemine sahip olmasıyla dikkat çekiyor. “Bu yıl özellikle televizyon segmentinden başlayarak Tizen işletim sistemi üzerinden ilerliyor olacağız” diyen Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Direktörü Hüseyin Erel, bu işletim sisteminin kendilerine sağlayacağı en büyük faydanın yerli uygulamalar alanında olacağına dikkat çekti. “Bugüne kadar kendi kodlarımızı paylaşsak bile yerel kod üretiminde zorlanıyorduk. Onaylar süreçleri nedeniyle uzun vadeye yayılması söz konusu oluyordu. Tizen ile beraber yerel uygulama alanında çok hızlı ilerleyeceğimizi düşünüyoruz. Şuanda yerel uygulama sayısı 300 civarında. Bunun çok hızlı bir şekilde yukarı çıkmasını istiyoruz” dedi. SUHD televizyonların 55 inç ve 88 inç modelleriyle nisan ayı içinde Türkiye pazarına sunulması planlanıyor.
Eğitim sektörü için ürünler sunacak
Etkinlik çerçevesinde gazeteciler ile bir araya gelen Samsung Electronics Türkiye Başkanı Yoonie Joung, Türkiye pazarında büyük potansiyel gördüklerini belirterek, Türk tüketicisinin sadece ürünlerle değil, teknolojilerle de ilgilendiklerini, bu nedenle kavisli modellerine ilgi olduğunu söyledi. Türkiye’de eğitim alanına da yatırım yaptıklarını kaydeden Joung, “Eğitim alanına büyük bir yatırım yapıyoruz. Sosyal sorumluluk projesi olarak Samsung Akıllı Okul ve Samsung Akademi projelerini başlattık. Ürün ve servis olarak da bu yıl özellikle akıllı telefon ve tabletler için önemli çözümler sunacağız. Bu ürünleri geliştirmek için bir grup iş ortağımızla birlikte çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Samsung’un eğitim ürünlerini sunduğu önemli bir yıl olacak” dedi.
Televizyonların en ucuz olduğu ülke Türkiye
Televizyon pazarının 2 bin TL altı ürün segmentine sıkışmış olduğunu söyleyen Samsung Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Direktörü Hüseyin Erel, Türkiye’nin dünyada televizyon fiyatlarının en düşük olduğu ülkeler arasında yer aldığını söyledi. “Samsung satılan ülkeler arasında dolar bazında nihai tüketici fiyatlarını karşılaştırdığımız tablolarımız var. Bu tablolarda Türkiye, birkaç ülke ile beraber televizyon fiyatlarının en düşük olduğu ülkeler arasında yer alıyor” açıklamasında bulunan Erel, bunun iki yönlü rekabetten kaynaklandığını belirterek şöyle devam etti: “Bugün dört ana oyuncu, iki üç yan oyuncunun yer aldığı teknoloji marketleri pazarında oyuncular kendi içinde kıyasıya rekabet içinde. Aynı şekilde lokal ve bizim de içinde olduğumuz uluslararası üreticiler de büyük rekabet içinde. Bu rekabet en çok tüketiciye yarıyor.” Erel, ayrıca, “Türkiye’de 19 milyon hane var. Bu hanelerin bir yıl içinde aldığı televizyon sayısı 3 milyon 400 bin. Bu ortalama bir Türk tüketicinin bir televizyonu 6 yıl kullandığı anlamına geliyor. Dünyanın en ucuz televizyon ülkesinden bahsediyoruz. Ancak Türkiye pazarı 2 bin TL altı segmentine sıkışmış durumda. Kaliteli ürünlerin avantajlarını vurgulayamıyoruz” dedi.