COVID-19 kısıtlamaları, sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları kullanımının yükselmesinde önemli bir rol oynadı ve aylar önce başlayan bu eğilimler devam etti. Son 12 ayda, her gün ortalama bir milyon kişi ilk kez sosyal medya kullandı. Hootsuite ve We Are Social raporunda, sosyal medya platformlarının Temmuz 2019’dan bu yana 376 milyon yeni kullanıcı çektiği belirtiliyor.
We Are Social’ın küresel CEO’su Nathan McDonald, “Hayatlarımız dijital dünyayla giderek daha fazla iç içe geçiyor ve sosyal medya kullanımının küresel olarak hızlanması bunun bir başka yansımasıdır. Sosyal medya, uzun zamandır birbirimizle iletişim kurma şeklimizin ayrılmaz bir parçası oldu ancak bu evrim, şu anda ve gelecekte hayatımızın birçok yönünü ne kadar etkilediğini gösteriyor.” dedi.
Rapora göre Instagram ve LinkedIn güçlü platformlar. Markalar artık Instagram’da reklamları kullanarak 1,08 milyar kişiye ulaşabiliyor ve platform, son üç ay içinde reklam erişimine 111 milyon yeni kullanıcı ekliyor.
LinkedIn ise şu anda 700 milyon kayıtlı kullanıcıya sahip. Platformun küresel kullanıcı tabanı, son 3 ayda 25 milyondan fazla büyüyerek bir önceki döneme kıyasla yaklaşık %4 büyüme gösterdi.