Geçtiğimiz günlerde Avrupa Parlamentosu, kıta yollarından çekilmek için 2035 yılına kadar yeni karbon yayan benzinli ve dizel araba satışlarının yasaklanması için onay verdi. Avrupa Birliği üye devletleri tarafından uzun zaman önce onaylanan yasa, şimdi parlamentoda en büyük söz hakkına sahip olan Avrupa Parlamentosu tarafından yürürlüğe girmeyi bekliyor.
AB üyeleri, Çin’in uluslararası pazara 80 model elektrikli otomobil getireceğini de hatırlatıyor. Aynı zamanda gittikçe daha uygun fiyatlı arabaların piyasada olacağına dikkat çekiyorlar ve bununla rekabet etmelerinin de zorlaşacağından bahsediyorlar.
Bunların yanı sıra, milletvekilleri de elektrikli arabaların çalıştırılmasının daha ucuz olduğuyla ilgili fikirlerin, yükselen enerji maliyetleri krizi tarafından geçersiz hale getirildiğini açıklıyor. Almanya’da 600 bin kişi üretim alanında çalışıyor ve bu işlerin riskli olduğunu söylüyor. Buna ek olarak, yasakla ilgili kararların yeniden düşünülmesini isteyen bir grup da bulunuyor. Ayrıca Havana etkisi olacağı konusunda da uyarılar yapılıyor. Elektrik bulamayan Avrupalılar güçleri yetmediği zaman yeni satışlar yasaklandıktan sonra yakıt yakan eski arabaları sürmeye devam edecekler. Muhalifler ise, araba akülerinin ABD gibi Avrupa’nın rakipleri tarafından yurt dışında üretildiğini iddia ediyor. N nedenle, AB destekli yatırım sayesinde Avrupa üretiminin artacağı söyleniyor.
2050 yılında artık benzinli ya da dizel araba olmayabilir. Arabalar şu anda AB’de bütün CO 2 emisyonlarının yüzde 15’ini oluşturuyor. Aynı zamanda ulaşım da genel olarak dörtte birini kapsıyor. Geçtiğimiz yıl, AB üye ülkeleri, Avrupa Komisyonu üyeleri, Avrupa’da yeni arabalardan kaynaklı CO 2 emisyonlarını 2035 yılına kadar sıfıra indirme önerisi üzerine anlaştıklarını açıkladı. Bunun da aslında dizel otomobillerin ve hibritlerin satışının tamamen elektrikli araçlar lehine durdurulması anlamına geldiğini belirtmek gerekiyor. Fakat yine de çalışmalarla ilgili endişeler söz konusu. Yasa, Strazburg meclisinden geçmeyi başardı.