AB Komisyonu, 5 yıllık inceleme ardından hizmetlerinde egemen konumunu kötüye kullandığı ve haksız rekabete yol açtığı gerekçesiyle Google için yasal işlem başlattı.
AB Komisyonu, Google’ın arama sonuçlarında kendi hizmetlerini bilinçli olarak öne çıkardığını savundu. Komisyon yaptığı araştırma sonunda, Google’ın AB’nin rekabet kurallarına uymadığı ve tüketiciye zarar verdiğini savundu. AB Komisyonu’nun 2010 yılından bu yana yaptığı incelemenin onaylanması durumunda Google, 6 milyar euro para cezası ödemek zorunda kalabileceği ifade edildi.
Google konusundaki önlemlere destek geldi
Alman medyasına göre, AB Komisyonu’nun rekabetten sorumlu üyesi Margrethe Vestager de akıllı telefonlarda ve tablet bilgisayarlarda kullanılan Google’ın Android işletim sistemine ilişkin de inceleme başlatıldığını açıkladı. Almanya Ekonomi Bakanı Sigmar Gabriel, AB’nin Google’ın piyasadaki gücünü kötüye kullanma şüphesi ile başlattığı önlemleri desteklediğini açıklarken Vestager’in açıklamalarından memnuniyet duyduklarını söyledi.
Google Avrupa’da yüzde 90’a varan bir paya sahip
Google, Avrupa ülkelerinde arama motoru piyasasında yüzde 90’a varan bir paya sahip. AB Komisyonu’nun suçlamalarını geri çeviren Google, suçlamaların dayanağı olmadığı, Google’ın en çok kullanılan arama motorlarından biri olmasına rağmen, kullanıcıların başka yollardan da bilgiye ulaşabileceğini vurguladı.Google’ın suçlamalara yanıt vermesi için 10 hafta süresi bulunduğu uzlaşma yoluna gitmeyi tercih etmemesi halinde yasal sürecin uzayacağı ifade edildi.
Google arama kriterlerini 21 Nisan’dan itibaren yenileyecek
Öte yandan, Google 21 Nisan’dan itibaren arama algoritmalarını yenileyecek. Google, 21 Nisan’da Deep Link isimli yeni arama algoritmasını faaliyete geçirecek. Yeniden yazılacak kurallarla mobil uyumlu internet sitesi siteleri daha üst sıralarda yer alırken, aramalarda karşımıza çıkan alakasız sayfaları elenecek ve nihai kullanıcının yaşamı pratikleşecek.
İnternet geniş bir içerik kaynağı
İşletmelere bilişim hizmetleri sunan Spotzer’in Türkiye Genel Müdürü İnan Aras, Arama Motoru Google’ın yeni filtreleme yöntemini ve reel ekonomiye muhtemel yansımalarını değerlendirdi. İnternetin çok geniş bir içerik kaynağı olduğunu belirten Aras, şu örneği verdi; “Önce Arama Motoru Google’un umumi algoritmasını anlamak için Arama Motoru Google’a girip ‘seyahat planı’ edebiyat örneğin. Birçok veri menfaat önünüze. Arama sonuçlarınız abes bir levha gibi karşınızda duruyor, istediğiniz bilgileri almak için bu içeriği anlamlandırmanız ve gerçekten ihtiyacınız olanı seçmeniz lazım. Aradığınız spesifik veriye ulaşmak için ‘seyahat planı İstanbul’ gibi farklı anahtar sözcük kombinasyonları kullanmayı deneyebilirsiniz. Ancak daha kompleks aramalar yapıyorsanız işiniz zorlaşır. Arayan kişinin ekstra efor sarf ederek bu içeriğe mana kazandırması gerekir.”
Öte yandan, markaların yenilenebilir enerjiye verdikleri önemin en son örneği Google oldu. Google hem şirket maliyetlerini azaltmak hem de yenilenebilir enerjiyi değerlendirmek için yeni bir projeye imza attı. Haberin devamı için tıklayınız