Accenture, Türkiye’nin En Dijital Şirketleri’ni Açıklıyor

Şirketlerin dijital dönüşümde nerede olduklarını gösteren ve dijital yetkinliklerini karşılaştıran endeks, Türkiye’de hayata geçiriliyor.

Dünyanın önde gelen yönetim ve teknoloji danışmanlığı firması Accenture, dünyada birçok ülkede, önde gelen sektörlerin ve bu sektörlerdeki şirketlerin dijital dönüşüm yolculuklarında nerede olduklarını gösteren ve dijital yetkinliklerini karşılaştıran bir endeks geliştirdi. Proje, Accenture Dijitalleşme Endeksi ismiyle Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Türkiye’de dijital dönüşümün lideri olma vizyonuyla birçok öncü projeyi hayata geçiren Vodafone’un desteği ile Türkiye’de de hayata geçiriliyor. Değişen pazar dinamikleri ve rekabetçi piyasa koşullarında dijitalleşmenin şirketlerin başarılarında önemli bir etken olduğu gözleminden hareketle hazırlanacak olan çalışma, Türkiye’nin önde gelen 100 şirketinin dijitalleşme alanındaki durumunu değerlendirecek.
Özel sektörü ve akademik dünyayı bir araya getirecek çalışma ile bu alanda ciddi bir farkındalık yaratılması planlanıyor. Türkiye’nin önde gelen sektörlerinin dijital dönüşümdeki mevcut durumunun tespit edilerek gelişim alanlarının ortaya koyulması amaçlanırken, Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sağlanarak ülkenin büyümesine ve kalkınmasına da destek olunması hedefleniyor.
Kurumsal stratejilerinde en iyi rekabet avantajını sağlayacak şekilde dijitalleşmeye yer veren ve dijitalleşmeyi şirketin ana hedeflerine başarılı bir şekilde entegre eden; müşterileriyle olan iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri müşteri memnuniyetini en fazla sağlayacak şekilde kullanan; organizasyon içerisindeki iletişim, iç süreç ve operasyonları dijital kanallar aracılığıyla en verimli şekilde yürüten ve gelirleri/varlıkları itibarıyla Türkiye’nin en büyük şirketleri arasında yer alan şirketler “Dijital Liderler”olarak tanımlanıyor.
Bu anlamda Türkiye’nin oyun kurucu sektör liderleri, başarılı bir dijitalleşme süreci ile rekabet avantajı kazanırken bu liderlerin yeni büyüme alanları keşfetmeleri, müşteri memnuniyetini artırmaları, servis kalitesini güçlendirmeleri ve yeni pazarlara bir adım önde girme fırsatı yakalamaları mümkün oluyor. Bu olumlu gelişmeler de Türk ekonomisine büyük katkı sağlayarak ülkenin global pazardaki duruşunu güçlendiriyor.
Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışması, şirketlerin hem müşterilerinden hem de kendi sektörlerinden kaynaklanan ihtiyaçları doğru tespit ederek katma değer yaratabilmelerini sağlayacak 3 ana başarı kriteri üzerinden ilerleyecek:

    • Dijital Strateji: Dijitalleşmenin kurumsal stratejide rekabet avantajı sağlayacak şekilde yer alması ve şirketin ana hedeflerine entegre edilmesi
    • Dijital Hizmetler: Müşteriler ile olan etkileşimde dijital ürün ve hizmetlerin kullanılması
    • Dijital Operasyonel Yetkinlikler: Organizasyon içerisindeki iletişimin, iç süreçlerin ve operasyonların dijitalleşmesi

Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, Accenture Dijitalleşme Endeksi hakkında; “Dijital fırsatı dünyaya bin yılda gelebilecek bir fırsattır ve bu oyun sahası Türkiye dahil her ülkeye eşit imkanlar sunar. Şirketler ancak bu gelişmeyi yakalarsa dünya ligine çıkabilirler. Bu anlamda endeksin Türkiye’ye yol göstereceğine ve dijital dönüşümüne büyük katkı sağlayarak şirketlerin büyümesine, dolayısıyla da Türkiye ekonomisinin büyümesine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz” açıklamasında bulundu.
Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ise şöyle konuştu: “Accenture Dijitalleşme Endeksi  ülkemizin dijital haritasına ilişkin önemli veriler sağlayacak. Vodafone Türkiye olarak biz de, ‘Yarına Hazırım’ programımız ile Türkiye’deki küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin dijital haritasını çıkarıyoruz. Bugüne kadar 700 bin şirkete ulaştığımız, 17 bin şirketin de dijitalleşme endeksini hesapladığı bu programla Türkiye’de işletmelerin dijitalleşme endeksini %48’den %52’ye çıkardık. Şimdi de ülkemizin lider şirketlerinin dijital dönüşümlerini gelişmiş ülkeler seviyesine taşımalarını sağlayacak Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışması ile son derece kıymetli bir adım daha atılmış olduğuna inanıyoruz. ‘Dijitalleşmenin yeni sayfası’ olarak gördüğümüz 4G ile birlikte ise Türkiye’nin dijital dönüşümü hızlanacak ve ekonomimizde sıçrama yaratacak bir etki sağlamak mümkün olacak”.
Hazırlanacak endeksin Türkiye’nin önde gelen 100 şirketinin tomografisi niteliğinde olacağını söyleyen Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı;  “Bugüne kadar sadece ciro veya kâr açısından değerlendirilen şirketlerimiz, bu çalışma ile ilk defa dijitalleşme açısından değerlendirilecek. Türkiye Bilişim Vakfı olarak misyon ve vizyonumuza uygun olan bu projede yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Ülkemizin bilgi toplumu niteliği kazanması amacıyla bu süreci hızlandıracak girişimleri destekliyoruz. Şirketlerimizin dijital dönüşüm düzeyi, bize özel sektörümüzün ve ülkemizin bilgi toplumuna gidiş hızını gösterecek” dedi.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Köksalan ise endeks çalışmalarının önemine değinerek; “Teşhisin, değerlendirmenin, gelişimin temelinde ölçüm vardır. Bilimsel yöntemlerle geliştirilecek bir dijital endeks, şirketlerin dijitalleşmede bulundukları noktayı ölçecek, bu konuda gelişmeleri için gerekli bilgileri sağlayacaktır” dedi.
Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ayşegül Toker, Accenture Dijitalleşme Endeksi ile ilgili olarak şunları söyledi: “Dijital dönüşüm şirketlerin iş yapma anlayışlarının, iş modellerinin, iş süreçlerinin, sistemlerinin ve teknik altyapılarının dönüşüm sürecidir. Bu anlayıştan yola çıkan ve üniversite, STK ile özel sektörü bir araya getiren Accenture Dijitalleşme Endeksi çalışmasının, dijital dönüşümün tüm unsurlarını temel alarak şirketlerin dijital yetkinliklerini geliştirerek hem Türkiye ekonomisine hem de şirketlere değer katacağına inanıyorum”.
Accenture Türkiye Dijitalleşme Endeks Araştırmasına 2013 yılında aşağıdaki kriterlerden birini sağlayan şirketler dahil olabilecek:

    • 500 Milyon TL ve üstü ciro büyüklüğü oluşturan şirketler,
    • Konsolide aktif büyüklüğü toplam değeri en az 30 Milyar TL olan bireysel bankacılık hizmeti sunan kamu ve özel bankaları,
    • Toplam prim üretimi en az 500 Milyon TL olan hayat dışı sigorta şirketleri,
    • Toplam prim üretimi en az 100 Milyon TL olan hayat sigorta şirketleri ve
    • Pay piyasası işlem hacimleri en az 70 Milyar TL olan yatırım kuruluşları

 
Bu kriterler kapsamında yürütülecek çalışmada, Accenture Dijitalleşme Endeksi metodolojisi uygulanacak ve sonuçlar Boğaziçi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye Bilişim Vakfı ve Vodafone iş birliği ile değerlendirilecek. Değerlendirme sonrasında oluşturulacak rapor sayesinde şirketler, sektörlerindeki dijitalleşme durumunu ve dijitalleşme yarışında kendi yerlerini görebilme imkanı bulacaklar. Rapor, dijitalleşmenin getirdiği fırsatlar, riskler ve daha rekabetçi olmak için yapılabilecekler konusunda da bilgiler sunacak. Şirketler, çalışma sonunda kendilerine özel tavsiyeler alabilecek; daha yalın, verimli ve çevik organizasyonlar haline gelerek çalışanlarının verimliliklerine katkı sağlayabilecekler.
Daha fazla bilgiye www.EnDijital100.com adresinden ulaşılabilir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu