Nedenlerine gelecek olursak öncelikle pandemi etkenini ortaya süremeyiz çünkü sanal ortamda görüşmelerde hali hazırda yine kulaklıklar kullanılıyor ve sesli iletişim bu dönemde daha çok yapıldığı için normal şartlara göre artması bile beklenirdi. Ancak satışlar ciddi oranda azaldı.
Nedeni aslında çok belli rekabetçi olmayan fiyat politikası. Vazgeçilmez gözüken kulaklık tasarımını hali hazırda birçok firma kullanırken, kalite konusunda da bu çıtaya ulaşan birçok farklı şirket yer alıyor. Fiyat olarak daha uyguna satıldıkları için daha çok tercih ediliyorlar.
Pandemi etkenini burada devreye sokabiliriz. Öyle ki pandemi nedeniyle insanlar fazla para harcamak istemedikleri için aynı kaliteye yakın daha uygun fiyatlı kulaklıklar tercih edebiliyor. Ortaya çıkan verilere bakıldığında Apple’ın bu yılki AirPods üretimi yüzde 25 ila 30 bandında geriledi. Şirketin üretmeyi planladığı toplam ünite sayısı önceden 110 milyon adet iken, şimdilerse 75 ila 85 milyon civarına düştü. Durum böyle olunca Apple, 2. nesil kablosuz kulaklığı AirPods’un üretimini de yavaşlatacak.
Ulusal Japon gazetesi Nikkei Asia’nın raporlarına göre Apple, bu yıl itibarıyla AirPods üretimine kısıtlama getirecek. Zira şirket elindeki ürünleri satmakta büyük zorluk yaşıyor. Bu yüzden daha kontrollü bir üretim ve satış tablosu çizmeyi planlıyor.