Bu çeyrekte gönderilen 353,6 milyon akıllı telefon sayısı, yıllık bazda yüzde 9 düşüş göstererek IDC’nin önceki öngörülerine göre çok daha iyi bir resmi temsil ediyor. Kısmen iyimser olan tablo, COVID-19 kısıtlamaları hafifletildiği için ekonomilerin yeniden açılmasına bağlanıyor.
Bu ümit verici rakamların başında birkaç önemli gelişmekte olan pazar yer aldı. Dünyanın en büyük ikinci pazarı olan Hindistan, çeyrek boyunca önemli hacimlere tanık oldu. Dünyada dördüncü, beşinci ve altıncı sırada yer alan Brezilya, Endonezya ve Rusya gibi diğer gelişmekte olan pazarlar da güçlü bir büyüme yaşadı. IDC araştırma direktörü Nabila Popal, “Bu pazarlarda büyümeyi hızlandıran unsurlar promosyonlar ve indirimler dizisi oldu.” dedi.
Çin, Batı Avrupa ve Kuzey Amerika dahil olmak üzere daha gelişmiş pazarlar, 2020’nin 3. çeyreğinde en büyük düşüşlere tanık oldu. Bunun bir kısmı, Apple’ın iPhone 12 lansmanının bir ay süren gecikmesine bağlanıyor; çünkü bu bölgeler Apple’ın en büyük pazarlarını oluşturuyor. IDC’den Ryan Reith’e göre ise, bu bölgelerdeki 5G promosyonlarının çeşitliliği satışları etkileyebilir. Reith, “Bazı üst düzey rakamlar pek olumlu görünmese de, akıllı telefon pazarında hem tedarik zincirleri hem de tüketici talebi açısından çok fazla gelişme görüyoruz. 5G’ye yönelik tüketici talebinin en az seviyede olduğuna ve bunun kanallar ve OEM’ler üzerindeki fiyat baskısına katkıda bulunduğuna hâlâ inanıyoruz.” diyor.
Akıllı telefon pazar payı sıralaması
Samsung, bir önceki yıla göre yüzde 2,9 artışla ve 80,4 milyon akıllı telefon satışıyla yüzde 22,7 pazar payı ile 3Ç20’de en üst sırayı geri aldı.
Huawei, 3Ç20’de 51,9 milyon akıllı telefon sevkiyatı ve yüzde 14,7 pay ile ikinci sıraya yerleşti.
Xiaomi, dünya çapında 3. sırayı almak için 46,5 milyon cihaz göndererek Apple’ı ilk kez yüzde 13,1 pay ve yüzde 42,0 büyüme ile geride bıraktı.
Apple, 3Ç20’de yıllık yüzde 10,6 düşüşle 41,6 milyon iPhone sattı ve yüzde 11,8 pay ile ilk kez dördüncü sıraya yerleştirdi. Bu düşüş, yeni iPhone 12 serisinin lansmanındaki gecikmeden kaynaklandığı tahmin ediliyor.Vivo, bir önceki yıla göre yüzde 4,2 büyüme ve yüzde 8,9 pazar payı için sevk edilen 31,5 milyon cihaz ile bu çeyrekte ilk 5’e geri döndü.