Alibaba Cloud yeni bir gelişme duyurdu. Firma, pazar payını genişletmek için uğraşırken aynı zamanda bulut hizmetleri fiyatlarını da yüzde 50 oranında düşürecek. Alibaba Cloud’un web sitesinde belirtilmiş olan fiyat değişiklikleri, Arm ve Intel yongaları kullanan esnek bilgi işlem hizmetlerinin maliyetlerinin yüzde 15 ila yüzde 20 oranında düşeceğini ortaya koyuyor.
Ayrıca Nvidia tabanlı V100 ve T4 grafik işlemcilerine dayanan hizmetler ise yüzde 41 ile yüzde 47 arasında bir fiyat düşüşü yaşayacak. Bütün bunlara ek olarak Alibaba Cloud’un bu hareketi APAC bulut bilgi işlem alanında yoğun bir rekabet döneminde ortaya çıkıyor. Firma, pazar payını artırmak için rekabete devam etmeyi sürdürüyor. Alibaba’nın bu son fiyat indirimi, APAC bölgesindeki Çinli bulut sağlayıcıları arasında çok uzun süredir devam eden bir eğilimin devamı olarak nitelendiriliyor.
Geçtiğimiz aylarda da Alibaba, bölgedeki büyümesini desteklemek için ortalama 1 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu. Benzer şekilde Huawei, bölgede artan bir dayanak noktası oluşturabilmek için de Endonezya’daki bulut operasyonlarını genişletebilmeyi amaçlayarak 300 milyon dolar yatırım yapmayı planladığını söyledi.
Bunların yanı sıra mevcut genişleme döneminde Alibaba için dikkate alınan tek şey Çin merkezli sağlayıcılarla rekabet de olmuyor. Aynı zamanda Microsoft, AWS ve Google gibi büyük firmalar, bölgede kendi hizmet sunumlarını giderek daha fazla genişletmek için uğraşıyor. AWS da Malezya’da 6 milyar dolarlık yatırım yapmayı ve ayrıca yeni altyapı bölgesi oluşturmayı planlıyor.
Bu büyük yatırım, AWS’nin Ekim 2022 yılında yeni bir Asya Pasifik bölgesi kurma ve 5 milyar dolar yatırım yapma planlarını açıkladığı bir önceki bildirisinin arkasından geldi. Ek olarak Google Cloud, geçen yıl Tayland merkezli yeni bir birimi piyasaya sürerek APAC bölgesinde daha büyük bir dayanak noktası hedefliyor.
Konuyla ilgili yapılan bir analize göre, bulut şirketlerinin rekabeti azaltmak için sık sık Amerikan sağlayıcılardan yüzde 20 ila yüzde 40 daha düşük fiyatlar sunduğu belirleniyor. Alibaba’nın bu yeni duyurusu aslında sağlayıcıyı yerel ve uluslararası rakiplerinden daha da farklılaştırabilecek ve daha fazla genişleme için büyük bir adım olacak.