Perakende devi, ikinci çeyrekte yüzde 10,9 büyüme gösteren en yakın rakibi Alibaba’ya göre yüzde 125’lik bir üstünlüğe sahip.
GlobalData’nın yeni araştırmasına göre, çeyrek bazda piyasa değeri artışı, halka açık 25 küresel perakendecinin tümünde de görüldü.
GlobalData analisti Keshav Kumar Jha, “Sosyal mesafe, COVID-19’un yayılmasını yavaşlatmak için en çok kullanılan stratejilerden biri olmaya devam ettiğinden, müşteriler günlük satın alımları için e-ticaret platformlarına güvendiler. Bu, Amazon hisselerinin 2020 Nisan-Haziran döneminde yüzde 40’ın üzerinde artış göstermesini sağladı. Yatırımcılar, çevrimiçi mağaza satışlarının yüzde 24,3 ve Amazon Web Hizmetleri (AWS) satışlarının yüzde 32,7 arttığına tanık olan şirketin, güçlü 1. çeyrek sonuçlarından ipucu aldı.” dedi.
Amazon’un en yakın rakibi Alibaba da ilk çeyrekte kendi platformunda net kazançlarda ve aktif kullanıcı sayısında artış olduğunu bildirdi. Fakat analist Keshav Kumar Jha’ya göre bu büyüme, rakiplerinin çoğundan önemli ölçüde daha düşük.
“Dünyanın çeşitli yerlerinde kısıtlayıcı sosyal mesafe önlemlerinin uygulanması, perakendecileri rekabetçi kalabilmek için iyi dengelenmiş bir çok kanallı strateji benimsemeye zorladı.” diyen Jha, perakendecilerin, süregelen ivmeyi sürdürmek için ürün teklifleri, sipariş karşılama ve teslimat hizmetlerinin yanı sıra güçlü omnichannel uygulamasına odaklanmaları gerektiğini belirtti.