Teksas Üniversitesi’ndeki bilgisayar mühendisleri süper bilgisayarlar ile yeni sentetik nesneler üretip daha sonra bu nesneleri robotların eğitiminde kullanmanın yollarını arıyor. Üniversitenin Robotic Vision isimli laboratuvarında çalışmaları yürüten ekibin başındaki William Beksi, iRobot eserinden çok etkilendiğini dile getiriyor: “En büyük hayalim robotların eğitimini otomasyon hale getiren robotlar üretmekti. Bunun için makine öğrenimi kritik bir role sahip.”
Oyun odası
Robotlar için bir oyun odası geliştiren Beksi ve ekibi iki nöral ağı birleştirerek etkileşim sonucu anlamlı veri üretilmesini sağlıyor. “Bu odada bazen fiziksel bazen yazılımsal olarak çeşitli nesneler yaratıyoruz. Bu nesneler farklı boy, ağırlık ve renkleriyle robotların gelişimine katkı sağlıyor.” diyor Beksi ve ekliyor; “Farklı bir ışık ya da özellik ekleyerek robotlar için tabir yerindeyse eğitim amaçlı sınırsız veri üretebiliyoruz.”
Hızlandırma dönemi
Araştırma ekibinin bir üyesi Mohammad Samiul Arshad, normalde bu tarz cihazların elle üretilmesinin büyük zaman kaybına neden olduğunu söylüyor: “Artık sadece CAD modelinden bile robotu belli alanlarda eğitmek mümkün. Gelişmiş algılayıcılar sayesinde robotlar modeldeki doku ya da ağırlık farkını ölçebiliyor. Tek bir tasarım bir anda 5 bin farklı modele dönüşebiliyor. Bu da robotlar için hızlı bir eğitim treni demek.”