The Information tarafından yayınlanan bir rapora göre Facebook, Apple’a karşı bir anti-tröst davası hazırlamak için hukukçularla çalışıyor. Sosyal ağ devi, iPhone üreticisinin pazar gücünü, kendi uygulamasının uymak zorunda olmadığı kurallarla kötüye kullandığını iddia ediyor. Davaya konu olan ATT aracının ilkbaharda piyasaya sürüleceği ve uygulama geliştiricilerini, uygulamaları etkinliklerini izlemeden önce bir iPhone kullanıcısının onayının alınacağı bildiriliyor. Böylelikle kullanıcılar, verilerini kişiselleştirilmiş reklamcılık için kullanabilecek üçüncü taraf firmalarla paylaşmak isteyip istemediğine karar verebilecek.
Hem Google hem de Facebook, bu düzenleme sonrasında gelirlerinin büyük ölçüde etkileyeceğine dair endişelerini dile getirdi. Google, reklamcılardan gelir elde etmeyen bir alternatif bulmak için Apple ile birlikte çalıştığını söyledi, ancak Facebook bu harekete tamamen meydan okumaya hazırlanıyor. Bir yatırımcı etkinliği sırasında CEO Mark Zuckerberg, Apple’ı uygulamaların çalışma şekline müdahale etmekle suçladı. Zuckerberg, “Apple bunu insanlara yardım etmek için yaptıklarını söyleyebilir, ancak hamleler açıkça onların rekabet çıkarlarını takip ediyor. Bu dinamiğin insanların anlaması için önemli olduğunu düşünüyorum çünkü biz ve diğerleri yakın gelecekte buna karşı çıkacağız.” dedi.
Apple ise App Store’da kuralları uygulamak için oldukça kararlı olduğunu kanıtlamıştı. Geçen yıl Epic, App Store’u atlatmaya ve popüler Fortnite oyunu içinden uygulama içi satın alımları teşvik etmeye çalıştıktan sonra Apple, oyun şirketine karşı yasal işlem başlattı. Bu anlaşmazlığın ardından Apple, oyunu App Store’dan kaldırdı. Yasak bugün hala yürürlükte.
Bir konferansta konuşan Apple CEO’su Tim Cook ise işletmelerin kullanıcıları “hiçbir seçenek olmayan” gizlilik seçimleriyle yanlış yönlendirdiğini ve bir düzenleme gerektiğini söyledi. Cook, herhangi bir şirketten adıyla bahsetmekten vazgeçtiğini de ekledi.