Apple, Çin’in en büyük mesajlaşma platformu WeChat uygulamasında çevrimiçi bir mağaza açtığını duyurdu. WeChat ayrıca e-ticaret, canlı yayın ve ödeme hizmetleri de sağlıyor. WeChat mini programları, kullanıcıların farklı uygulamaları indirmeye gerek duymadan tüm ihtiyaçlarına erişmelerini de sağlıyor.
Apple, bu mağazada iPhone’lar, iPad’ler, Apple Watch’lar ve Mac’ler gibi ürünlerini satacak. Şirket, kendi mağazaları ve web sitesinin yanı sıra Alibaba Group’un Tmall çevrimiçi pazarında da bir mağaza işletiyor. Ayrıca, Mayıs ayında gerçekleştirdiği bir saatlik canlı yayınla Çin’de ürünlerini pazarlamayı deneyen Apple, yeni bir adım atmış oldu.
Çin, Apple için ABD dışında en önemli pazarlardan biri. Araştırma firması Counterpoint’in tahminlerine göre, 2022’nin en çok satan telefonları listesinde ilk üç sıra, iPhone 13 serisi tarafından domine ediliyor. Çin’in akıllı telefon pazarı 2023’ün birinci çeyreğinde düşse de, Apple ülkenin en büyük telefon satıcısı olarak %20 pazar payıyla liderliğini koruyor. Counterpoint raporuna göre, bu bir önceki yılın aynı dönemine göre %2’lik bir iyileşmeyi işaret ediyor.
Ancak üretim tarafında Apple, kaynaklarını çeşitlendirmek için üretimini Çin dışına taşımaya çalışıyor. Geçtiğimiz yıl JP Morgan analistleri, şirketin iPhone üretiminin %25’ini 2025 yılına kadar Hindistan’a ve iPad ile Apple Watch üretiminin %20’sini Vietnam’a taşımayı hedeflediğini belirtti.