Apple, App Store’daki rekabeti teşvik etmek ve geliştiricilere daha fazla esneklik sağlamak amacıyla “kontenjanlı fiyatlandırma” adında yeni bir özellik test ediyor. Bu özellik, geliştiricilerin müşterileri, zaten abone oldukları başka hizmetlere göre daha ucuz abonelik teklifleriyle çekmelerine olanak tanıyacak. Kontenjanlı fiyatlandırma modeli, geliştiricilerin kendi uygulamalarına veya rakip uygulamalara zaten abone olan müşterilere indirimler sunmasını sağlayacak. Bu özellik, başlangıçta belirli bir grup katılımcı ile test edilecek ve “önümüzdeki aylarda” daha fazla geliştiriciye sunulacak.
Apple’ın bu adımı, App Store ve uygulama içi satın almaları yönetme şekli konusunda süregelen incelemelerin bir parçası olarak görülüyor. Özellikle, Apple’ın Fortnite’ın sahibi Epic Games ile yaşadığı hukuki mücadele ve Apple’ın geliştiricilerin %30’luk işlem ücretini dışlayan dış ödeme sistemlerini desteklemesini gerektiren önceki bir kararın Yüksek Mahkeme tarafından tersine çevrilmesini talep etmesi bu incelemelerin bir parçasıydı. Ancak Apple, geliştiricilerle olan ilişkilerini iyileştirmek için yeni yollar aramaya devam ediyor ve bu yeni program hakkında gelecek ay daha fazla bilgi yayınlamayı planlıyor.
Kontenjanlı fiyatlandırmanın, aboneliklerde rekabetçi indirimleri sağlayacağı ve bu indirimlerin hem App Store’da hem de “platform dışı pazarlama kanallarında” müşterilere açıkça görünür olacağı belirtiliyor. Bu sayede, müşteriler kolayca bu avantajlardan faydalanabilecek. Apple’ın bu yeni özelliği, App Store’daki geliştirici ve müşteri deneyimini nasıl şekillendireceği konusunda önemli bir gelişme olarak değerlendirilebilir.