Berlin’de düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı IFA’daki standlarında yerini alan Beko, yeni teknolojilerini tanıttı. Avrupa pazarındaki güçlü konumlarını koruduklarını söyleyen Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “ Yeni pazarlar için Asya ve Pasifik’te iddialıyız.” dedi.
Atilla Mede / Berlin
Dünyanın önde gelen tüketici elektroniği fuarlarından IFA’da Türk markaları bu yıl adeta çıkarma yaptı. Ev sahibi ülke Almanya’dan sonra en çok sayıda firma katılımını gerçekleştiren Türkiye, 122 teknoloji markası ile fuarda yerini aldı. Her yıl Eylül ayında düzenlenen fuarda bu yıl Beko’nun öne çıkan ürün grupları arasında Split&Cook ve Surf Fırınlar, EverFresh+ 0°C özellikli yeni soğutma çözümleri, koku giderme özelliğine sahip yeni bulaşık makineleri, yeni temizleme çözümleri sunan Beko AirTherapy teknolojisi ile çamaşır makineleri ve yine IonGuard teknolojisine sahip ilk kurutmalı çamaşır makinesi var.
Fuarda Arçelik grubu altındaki global marka Beko’yu faaliyet gösterdikleri tüm pazarlarda ilk üçe çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Arçelik A.Ş Genel Müdür Hakan Bulgurlu, “Beko, Avrupa’da solo beyaz eşya pazarında lider konumunda. Avrupa’daki güçlü konumumuzu korurken, Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlara giriş yapıyoruz. Asya Pasifik’te iddialı hedeflerimiz var.” dedi. Bulgurlu ayrıca özellikle gelişmekte olan pazarlarda yeni şirketler katmak için hazırlıkları yapmaya devam ettiklerini söyledi. Doğu Avrupa pazarında en çok Beko’nun tercih edildiğini hatırlatan Bulgurlu, İngiltere ve Polonya’da ise lider konumda olduklarını kaydetti. Arçelik A.Ş. Türkiye’de Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer, sürdürülebilirlik kapsamında sadece enerji tasarrufunu düşünmediklerini zaman tasarrufunu da göze aldıklarını belirtti. Beko’nun bu yıl tanıttığı ‘Yanınızdayız’ global kampanyasına işaret eden Dinçer, tüketicilerle ortaklığı sağlamlaştırmayı hedeflediklerini kaydetti. Dinçer, son beş yıla baktığında karbon ayak izini yüzde 51 azalttıklarını da söyleyerek Ar-Ge çalışmalarının da sürekli bu motivasyonla devam ettiğini ekledi.
“OLED’in diğer TV’lerin yerini alması zaman alacak”
Türkiye’de OLED TV üreten iki markadan biri de Beko. OLED teknolojisinin şimdiye kadar üretilenlerden çok farklı bir teknolojiye sahip olduğunu anlatan Hakan Bulgurlu, “Biz uzun zamandır buna yatırım yapmaya devam ediyoruz. Görüntü kalitesi olarak günlük hayatınızda fark yaratacak bir teknoloji. İnsanları daha fazla TV seyrettirecek kadar önemli bir fark bu.” sözlerine yer verdi. Bulgurlu önümüzdeki haftadan itibaren Türkiye’de satışa sunulacak televizyonun yüksek maliyeti yüzünden diğer televizyonlarının yerini almasının zaman alacağını kaydetti.
FC Barcelona temalı buzdolabı
Beko’nun fuarda tanıttığı ürünlerden biri de FC Barcelona ile iş birliği kapsamında, Beko-Barcelona ortak markalı buzdolabı oldu. FC Barcelona ile iki kez Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu yaşayan Eric Abidal, Arçelik A.Ş. Türkiye’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer ile birlikte tanıttı. Barcelona’nın soyunma odasına da buzdolabından koyduklarını anlatan Dinçer, “Barcelona’nın dünyada 300 milyon takipçisi var. Bu çok büyük bir kitle, herkes bir anda evine bu buzdolabını alacak demek değil ama yine önemli bir ürün bizim açımızdan.” Ürün şimdilik Türkiye’de satışta değil, Barcelona’da pazara sürülecek. Ancak markanın Beşiktaş ile ilgili benzer çalışması devam ediyor.
Everfresh+® 0°C özellikli yeni soğutma çözümleri
Beko’nun fuarda tanıttığı Everfresh+ buzdolabı taze yiyeceklerdeki nem kaybını en aza indiriyor, bu sayede sebzeler ve meyveler 30 güne kadar taze kalıyor. Yeni EverFresh+ 0°C bölmesi, eti, balığı ve süt ürünlerini üç kata kadar daha uzun süre taze tutarak, aynı zamanda yiyeceklerin ambalajsız şekilde saklandığında bile kurumalarını önlüyor. Sektörde bir ilk olan Active Fresh Blue Light® teknolojisi, doğal ışıklandırma koşullarının benzerini sunarak taze yiyeceklerdeki C vitamini içeriğini koruyor.