Bankalar akıllı telefonların ATM’lerde çalışabilmesi için NFC ve diğer teknolojileri harekete geçiriyor.
Amerika’da önde gelen birçok banka, Yakın Alan İletişimi (NFC) teknolojisi sayesinde olmak üzere ATM’lerden para çekmek için banka kartı yerine akıllı telefon kullanmaya başladı. Bu yeniliği benimseyenlerden biri olan Bank of America bu hafta ATM’lerinin 2800 tanesinin bu teknolojiyi desteklediğini bildirdi. Bu sayı yıl sonunda NFC ve diğer teknolojilere bağlı olarak 8000’e çıkacak. Ülke çapında 15000 ATM’ye sahip olan Bank of America banka mobil uygulaması yüklü bir akıllı telefonla ATM’lerden nasıl para çekileceğini gösteren bir video da hazırladı.
Wells Fargo ise ATM’lerden para çekme ve diğer işlemlere olanak sağlayan NFC teknolojisine sahip az sayıda ATM sayısının 2016 yılı sonunda 5000’e ulaştırmayı planladıklarını bildirdi. Bu bankanın toplam ATM sayısı 2017 yılında 12000 olacak.
Ayırca JpMorgan Chase bu yıl çok sayıda kartsız özellik taşıyan ATM’nin hazır olacağını belirtti fakat tam olarak sayı vermedi ve ne zaman olacağını ifade etmedi. Başlangıçta Chase müşterileri ATM’den para çekmek için Chase akılı telefon uygulaması aracılığıyla alacakları bir numerik kodu ATM üzerinde giriş yapacaklar, bu numerik kod girme işlemi bankanın yaklaşık 15000 ATM’sinde bu teknolojinin kullanılması için başlangıç adımı olacak. NFC teknolojisi ve bir işlemi doğrulamaya yönelik sayısal bir kod kullanımına ek olarak ayrıca bazı banka ATM’leri telefon üzerinde gösterilen bir QR kodu tarama işlemini hayata geçirecek.
Mobil ödeme sistemi izlemekle görevli Crone Danışmanlık şirketine göre Amerika’daki kartsız kullanımı destekleyen ATM sayısı ülkedeki bütün ATM sayısının (500.000) çok küçük bir kısmını kapsamakta ve bu yılın sonunda bu teknolojiyi destekleyen ATM sayısının yaklaşık 95000 olacağını ifade ettiler. Mobil ödeme sisteminin daha çok dükkânlarda, ulaşımda ve diğer yerlerde yapılan ödemeler için kullanıldığını farz edilirse ATM’lerde kartsız para çekme teknolojisindeki gelişim biraz ironik kalıyor. Fakat banka yetkilileri özellikle Amerika’da nakit paraya hala büyük bir ilgi olduğunu belirtiyor. Wells Fargo Sanal Kanallar Başkanı bir röportajda insanların hala nakit para kullandıklarını ve bunda ne azalma ne de artma gördüklerini söyledi.
Bankalar ve analistler mobil ödeme sisteminin Amerika’da yeteri kadar gelişemediğini itiraf ediyor. Buna rağmen kartsız ATM kullanımının hızlandırılmasını müşterileri akıllı telefonlarını çeşitli amaçlara yönelik kullanmayı benimsetmek için bir yol olarak görüyor.
Tüketicilerin hayatlarının büyük kısmını cep telefonlarıyla geçirdiğini anlatan Chase Basın Sözcüsü Paul Hartwick, “ Bu yüzden tüketicilerin telefonlarını bankacılık işlemleri yönünde kullanması çok kritik bir önem taşıyor. Önceden bankalar karar verme süreçlerinde sürekli birbirlerinin ne yaptıklarına bakmaktaydı fakat günümüzde artık bankalar insanların telefonlarında kullandıkları Uber veya diğer uygulamalara göz dikiyor. Artık insanlar bankalara göre karar vermemekte buna karşın telefonlarındaki uygulamalara bağlı olarak kararlar alma oranı yüksek.” diyor.
Bu ruhla bankalar kartsız ATM teknolojisini insanların telefonlarında kullandıkları mobil bankacılık uygulamalarına ek bir sistem olarak görüyor. Bank of Amerika, Chase ve Wells FArgo gibi bankaların hepsinin akıllı telefonlar için çoğu 1 yıl önce geliştirilen mobil uygulamaları bulunmakta, bu uygulamalar ödeme yapma ve bakiye inceleme gibi birçok özelliği içinde barındırmaktadır. Bu uygulamalar ayrıca Apple Pay, Samsung Pay ve Android Pay gibi banka kartıyla birlikte çalışan birçok mobil ödeme uygulamasını desteklemektedir.
Fakat bunda da sınırlamalar olmakta. Örneğin Wells Fargo Wallet uygulaması geçtiğimiz günlerde Android telefonlarla çalışmak için güncellendi fakat bu uygulama iPhone ile çalışmıyor. Buna rağmen Wells Fargo Apple Pay özelliğini desteklemiyor. Yeni Wells Fargo Wallet uygulamasının bir avantajı ise hem satıştan önce hem de satıştan sonra mobil satın alma için kartta kullanılan miktarın gösterilme özelliği olması.
Bank of Amerika geçtiğimiz günlerde Android ve iPhone cihazları için Bank of Amerika 7.0 güncellemesini pazara sundu. Bu yeni özellik FICO kredi puanına ulaşma ve İspanyolca dil desteğini içeriyor. Uygulama 20 milyon civarında kullanıcıya sahip. Bank of America Tekenoloji Platformu Müşteri İlişkileri Direktörü Hari Gopalkrishan “Bank of Amerika mobil uygulamasındaki bu geliştirmeler olmasına ve ATM’lere akıllı telefonlar ile ulaşılmasına rağmen banka müşterileri hala yanlarında nakit para veya çek taşımaya ihtiyaç duyuyor.” diyor.
Bank of Amerika ATM’lerinde NFC özelliğini başlatmasına rağmen bu teknolojide ve kullanıcı tecrübelerinde değişikliğe gitmek zorunda. Aynı zamanda Hari Gopalkrishan bunun test ve öğrenme süreci olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Kullanıcı davranışlarıyla ilgili olarak insanlar ATM’lerde belirli bir şekilde telefonu kullanmak zorunda olduklarını öğrenmişlerdir. Başlangıçta mutlaka sorunlar olacaktır. Bu süreçte çok fazla şey öğreniyoruz. Müşteriler kartlarını ATM’lerde kullandığından beri bu sistemin nasıl kullanılacağı konusunda farkındalık yaratıyoruz.”
“Muhtemelen gelecekte insanlar ATM’lerin yazıcılar gibi çalışmasını bekleyecek” diyor Gopalkrishan.