Görsel arama, artırılmış gerçeklik ve derin makine öğrenimi teknolojisi şirketi Blippar dördüncü yatırım turunu tamamladığını açıkladı. Şirket, San Francisco’nun konusunda uzman ve teknoloji sektörünün sayılı kişilerini de kendi bünyesine katarak şirket faaliyetlerini genişletti.
Artırılmış gerçeklik, yapay zeka,görsel arama ve programlama alanlarında uzmanlaşan teknoloji şirketi Blippar, Inc. 54 milyon ABD dolarlık dördüncü yatırım turunu tamamladığını açıkladı. Yatırım turunun bu bacağında başı çeken Malezya Devleti’nin stratejik yatırım fonu Khazanah Nasional Berhad oldu. Bu yatırıma Blippar’ın mevcut yatırımcı tabanı tarafından yapılan diğer yatırımları da buna katkıda bulundu. Yeni yatırım turu Blippar’ın 2011’deki lansmanından bu yana gerçekleştirdiği muazzam büyümenin önemli bir adımını oluşturdu. Blippar, konusunda en iyi isimlerin bünyesine katmak istediği artırılmış gerçeklik, derin makine öğrenimi ve programlama teknolojilerinde uzman değerli mühendisleri San Francisco’ daki ARGE merkezine istihdam ediyor. Bu yatırım ile beraber, San Francisco’daki ARGE merkezinde yapılan çalışmalarını hızlandırarak, kullanıcıların gördükleri dünyayı daha fazla anlamasını ve bu dünya hakkında daha fazla bilgi alması misyonunu üstlenecek.
Blippar Türkiye kurucu CEO’su Zehra Öney, Blippar Türkiye’nin 2014 yılında kuruluşundan bu yana dünyadaki Blippar ofisleri içerisinde Türkiye organizasyonun yaptığı öncü ve yaratıcı kampanyalarla Türkiye’nin potansiyel vaad eden meraklı ve araştırmacı nüfusu sayesinde üst sıralarda olduklarını vurguladı. Yeni yatırımdan Türkiye’nin oldukça iyi bir pay alacağını belirtti.
Yeni yatırım kapasitesi Blippar’ın görsel arama davranışını alışkanlığa dönüştürerek kullanıcı tabanını büyütmesine imkân sağlayacak. Şirket daha şimdiden 65 milyondan fazla kullanıcıdan oluşan global kullanıcı tabanıyla kullanıcılar tarafından muazzam bir hızla benimsendi ve dünyanın en büyük ve en heyecan verici medya sahipleriyle, örneğin Nestlé, Condé Nast, TIME Inc., Procter & Gamble, Kraft, Heinz, Universal Pictures, Coca-Cola, PepsiCo, Disney ve Jaguar gibi, ortaklıklara girdi. Şirket bir yandan dünyayla görme gücü aracılığıyla etkileşime girme şeklimizi değiştirmeyi hedefleyen geniş kapsamlı vizyonuna doğru büyük adımlar atarken, kullanıcı tabanını genişletme gayretlerini artırmakla, bir yandan ‘blippleme’ davranış alışkanlığını yaygınlaştırırken, daha şimdiden göz alıcı boyutlara ulaşmış olan küresel ayak izini daha da büyütebilecek.
Şirket yatırımlardan ayrıca eğitim sektöründeki varlığını daha da genişletmek ve sınıf dersliklerini etkileşimli görsel öğrenme deneyimleriyle güçlendirmeye çalışan eğitimciler için varsayılan platform haline gelmek için mevcut erken kullanım projelerini geliştirmek için yararlanacak.