Boeing için 24 milyar dolar para cezası kapıda!

Kazalarda toplam 346 kişi hayatını kaybetti.

Boeing 737 MAX uçaklarının iki kazasında hayatını kaybeden bazı kişilerin aileleri, ABD yetkililerinden Boeing’e 24.8 milyar dolarlık bir ceza verilmesini ve üç yıl önce askıya alınan bir suçlama ile şirketi hızla yargılamasını istiyor. Ailelerin avukatı Paul Cassell, Çarşamba günü ABD Adalet Bakanlığı’na yazdığı mektupta büyük bir cezanın haklı olduğunu belirtti ve “Boeing’in suçu, ABD tarihindeki en ölümcül kurumsal suçtur.” dedi.

Cassell ayrıca, kazaların yaşandığı 2018 ve 2019 yıllarında Boeing’i yöneten yetkililerin, o dönemdeki CEO Dennis Muilenburg dahil olmak üzere, yargılanması gerektiğini yazdı. Kazalarda toplam 346 kişi hayatını kaybetti.

Uçak motor parçaları, 11 Mart 2019'da Etiyopya'nın Addis Ababa kentinde Etiyopya Havayolları Uçuş 302 uçak kazasının olduğu yerde görülüyor.
Uçak motor parçaları, 11 Mart 2019’da Etiyopya’nın Addis Ababa kentinde Etiyopya Havayolları Uçuş 302 uçak kazasının olduğu yerde görülüyor.

İlk kaza, Endonezya Lion Air tarafından işletilen bir Boeing 737 MAX 8’in Ekim 2018’de Java Denizi’ne düşmesiyle meydana geldi. İkinci kaza ise Mart 2019’da Etiyopya Havayolları’na ait bir 737 MAX 8’in kalkıştan altı dakika sonra neredeyse doğrudan bir tarlaya çarpmasıyla meydana geldi.

Ailelerin baskısı, ABD bakanlığının Boeing’e yönelik dolandırıcılık suçlamasını yeniden canlandırıp canlandırmayacağına karar verdiği bir dönemde geldi. Geçtiğimiz ay savcılar, şirketin, MAX’ı onaylayan düzenleyicileri yanılttığı iddiasıyla yargılanmasını önleyen 2021 anlaşmasını ihlal ettiğini belirledi.

Bakanlığın Teksas’taki federal hakime davayı yeniden canlandırıp canlandırmayacağına karar vermesi için 7 Temmuz’a kadar süresi var. Salı günkü duruşmada ABD Senatörü Richard Blumenthal, şirketin yargılanması gerektiğine dair “artan kanıt” bulunduğunu söyledi.

Boeing, yorum talebine hemen yanıt vermedi. Şirket daha önce 2021 anlaşması kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirdiğini söylemişti.

ABD bakanlığı, Ocak ayında Alaska Havayolları uçuşu sırasında bir 737 MAX’ın kapı tıkacının patlamasının ardından Boeing hakkında soruşturma başlatmıştı. Bu olay, Salı günkü ABD Senatosu duruşmasında Boeing’in güvenlik sicilini savunan şirket ve görevden ayrılan CEO David Calhoun üzerinde daha fazla inceleme yapılmasına yol açtı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu