Bosch Grubu tarafından açıklanan ön rakamlara göre, Grup, 2014 yılında küresel satışlarını yüzde 6,2 oranında artırarak 48,9 milyar avroya yükseltti. Döviz kurunun etkilerinden arındırıldığında, satışlardaki büyüme yüzde 7,2 düzeyinde gerçekleşti.
Gelirlerinde de iyileşme kaydeden Bosch Grubu’nun ön rakamlara göre, faiz ve vergi öncesi karı (FVÖK) yaklaşık 3 milyar avro, FÖK marjı da yaklaşık yüzde 6,1 oldu. “Zorlu ekonomik koşullara rağmen, 2014 için ticari hedeflerimize ulaşmayı başardık” diyen Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner sözlerini şöyle sürdürdü: “İnovasyon stratejimiz meyvelerini veriyor. Geçtiğimiz yıl boyunca elde ettiğimiz ticari başarı da bunu kanıtlar nitelikte. 2014 yılında, pazardaki konumumuzu ve birçok alandaki rekabet gücümüzü daha da geliştirdik.”
Ayrıca, BSH Ev Aletleri’nin ve ZF Lenksysteme GmbH’nin tamamının satın alınmasına yönelik planlar, Bosch’un akıllı ev ve otonom sürüş gibi iki büyüme alanındaki konumunu daha da güçlendirmesine yardımcı olacak.
Avrupa’da, Bosch’un satışları bölgenin yaşamakta olduğu ekonomik zorluklara rağmen yüzde 2 civarında yükseldi. Bosch Grubu Asya Pasifik bölgesindeki satışlarında yüzde 17 civarında büyüme kaydetti. Buradaki büyüme, döviz kurunun etkisinden arındırıldığında yaklaşık yüzde 20 düzeyine çıkıyor. Kuzey Amerika’daki satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 8,6 artış oldu.
Bosch Grubu’nun 31 Aralık 2014 itibarıyla dünya çapındaki toplam çalışan sayısı 290.000’e ulaştı. Bu, bir önceki yıla göre yaklaşık 9.100 kişilik bir artışa işaret ediyor.
Sektörlere göre gelişmeler
Ön rakamlara göre, daha önce Otomotiv Teknolojisi olarak adlandırılan Mobilite Çözümleri sektörü, kapsamlı bileşen, sistem ve hizmet portföyü ile pazarın iki katının da üzerinde bir hızda büyümeyi başardı. Enerji ve Bina Teknolojisi’nin 2014 yılındaki satışları bir önceki yılın düzeyinde gerçekleşti. Tüketim Malları’nda, Bosch profesyoneller için elektrikli el aletleri ve ölçüm aletleri ile başarılı bir 2014 geçirdi. Endüstriyel Teknoloji sektörünün genel satışları 2013 yılına göre daha düşük olmakla birlikte, 2013 satış rakamlarının konsolidasyonun etkisinden arındırılmasından sonra, rakamlar nispeten daha yüksek gerçekleşti.Bosch Grubu, önümüzdeki yıllarda bağlanabilirlik, otonom, elektrifikasyona geçiş ve enerji verimliliği alanlarındaki gelişmeler yoluyla gelişmekte olan pazarlarda kendini gösterecek iş fırsatlarını yakalamayı hedefliyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Volkmar Denner, “Pazarımız ve teknolojik ortamımızda geniş alana yayılan ve derin değişikliklerin şekillendirilmesinde aktif bir rol oymak istiyor ve ağa bağlı bir dünyaya hazırlanmayı arzuluyoruz” dedi. Bunun, özellikle de Mobilite Çözümleri sektörü için geçerli olduğunu vurgulayan Dr. Denner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz kendimizi geleceğin otonom, ağa bağlı ve elektrifikasyona yönelik çözümlerin tedarikçisi olarak görüyoruz. Buna, hizmetlerin yanı sıra bileşenler, sistemler ve yazılım çözümleri de dahil. Sistem entegrasyonu alanındaki becerilerimiz ile bir araya getirildiğinde, bu, müşterilerimiz için yenilikçi mobilite çözümleri geliştirilmesi konusunda neredeyse diğer tüm şirketlerden daha iyi bir konumda olduğumuz anlamına geliyor.”
Bosch, yenilikçi çözümlerini geliştirirken halen gelişmekte olan pazarlardaki yerel geliştirme deneyimine büyük bir önem atfediyor. Bosch Grubu CEO’su Dr. Denner, “2015 yılında da, inovasyonlar satış büyümemizin ana itici güçlerinden biri olacak. Her bir pazardaki yerel gelişmeler özellikle önemli” dedi.