BT, önemli bir davayla karşı karşıya. Müşteriler yeni mobil anlaşmaları imzaladığı zaman kuralları çiğnediği düşüncesiyle telekomünikasyon şirketi Ofcom tarafından soruşturulmaya başladı. Konuyla ilgili olarak müşterilere sağlanması gereken çok açık ve net sözleşme bilgilerinin verilip verilmediği araştırılıyor.
Buna ek olarak iki BT yan kuruluşu olarak bildiğimiz EE ve Pulsnet de kuralların ihlal edildiğine dair kanıt aldıklarını ortaya koyuyor. Şu sıralar teknoloji firması, ciddi bir durumla karşı karşıya kalmış durumda. Genel olarak bakıldığında bütün Telekom alt yapısı sağlayan firmaların, kayıtlarını yaptırmadan önce müşterilerine sözleşme bilgilerini vermeleri gerekiyor. Aynı zamanda sözleşme nüshasını da yine müşteriye vermeli. Bu yapılmadığında, ciddi bir suç teşkil ediyor. Bu kanun ise geçtiğimiz yıl Haziran ayında yürürlüğe girdi. Böyle bir planlamanın yapılmasının asıl sebebi de insanların ciddi fiyat artışlarında tuzağa düşmemelerine yardımcı olmak.
Tüm bunların yanı sıra belgeleri istemek için müşteri olmanız yeterli. Kuralların insanların güvenle alışveriş yapmalarına destek olduğunu ve doğru anlaşmalarla ilgili doğru seçimler yapmalarına yardımcı olduğunu da unutmamak gerekiyor.
Uzmanlar ise Plusnet’in bu kurallara uymamış olabileceğinden şüphelenmek için ellerinde çok fazla neden olduğunu belirtiyor. Bu durum ve araştırma, ortaya atılan bir kanıttan sonra geldi. Aynı zamanda Plusnet, soruşturma ilerledikçe daha fazla bilgi toplanacak ve müşterilerine de açıklamalar yapılacak.
BT sözcülerinden birisi konuyla ilgili “Müşterilerin tam ve doğru bilgilendirilmesini istiyoruz. Bu sebeple satış bilgilerini önceden, açık ve şeffaf bir hale getirip sunuyoruz.” diyor.