Bu akıllı gözlük şirketler için

Yazıcı ve projektörleriyle bilinen Epson, geçtiğimiz yıl iş ortakları aracılığıyla pazara sunmaya başladığı akıllı gözlük modeli Moverio BT-200’ü Türkiye pazarına yönelik özel olarak tanıttı.
Görüntü ve ses kaydı, internete bağlanma, hareket ve çevrenizde yer alanları anlamayı sağlayan sensör özelliklerine sahip gözlüğün, özellikle kurumsal alanda kendine yer bulması hedefleniyor.
Moverio BT-200BT-200, Epson’ın, artırılmış gerçeklik (augmented reality – AR) gözlüğü olarak da ifade edilen akıllı gözlük alanındaki ikinci modeli. İlk modelini 2012’de BT-100 modeli ile tanıtan Epson, AR gözlükleri alanında Sony, Google, Oculus, Recon gibi markalarla rekabet ediyor. Ancak Epson hem iki gözün odaklanabildiği hem de şeffaf olan akıllı gözlük modelini sunan tek marka olmasıyla öne çıkıyor.

3 boyutlu görüntü izleme

BT 200’ün teknik özellikleri arasında Wi-Fi, Bluetooth, 1.2GHz çift çekirdekli işlemci, 1GB RAM, Dolby Digital Plus ses sistemi yer alıyor. 8GB dahili hafızaya sahip gözlüğün bellek kapasitesi SD kart ile 32GB’a kadar yükseltilebiliyor.
Moverio BT-200’ün sunduğu ekran görüntüsünün, 5 metre uzaklığa bakıldığında 80 inç, 20 metre uzaklığa bakıldığında ise 320 inç büyüklüğe ulaştığı belirtiliyor. Moverio BT-200, ayrıca, üç boyutlu görüntü sunabiliyor.
Epson’ın verdiği bilgilere göre BT-200’ün bataryası 6 saatlik kullanım sunuyor.
Moverio BT-200’e kablo ile bağlı ve batarya, pad ve bağlantı özelliklerini üzerinde taşıyan siyah bir kutucuk da bulunuyor.
BT-100’ün diğer bir dikkat çekici özelliği ise cihazlar arasında, görüntü ve içerik paylaşımı sağlayan Miracast yazılım desteği ile birlikte gelmesi. VP Satış Yöneticisi Mustafa Akmaz, Miracast özellikli cihaz sayısının 2016’da 1.5 milyara ulaşacağının tahmin edildiğini belirtti. Miracast uyumlu olmayan cihazlar için Moverio BT-200, ek bir aparat birlikte sunuluyor.

Türkiye’de projeler başladı

Moverio BT-200’nün tanıtım toplantısında Epson’ın cihaz için Türkiye’de iş birliğine gittiği GFDS ve HANGAARLAB şirketlerinin yöneticileri de yer aldı.
Moverio BT-200 ile Türkiye’de hayata geçirmeye başladıkları projelerle ilgili bilgi veren GFDS CEO’su Mert Oğuzata’nın verdiği bilgilere göre akıllı gözlüğü kullanmaya başlayan şirketlerden biri Nurol Savunma. Şirket, üretimini yaptığı zırhlı savunma araçlarının çevresine yerleştirdiği kameraların görüntüsünü anlık olarak Moverio BT-200’e aktarıyor. Bu sayede aracı kullanan kişi gözlükle aracın çevresini 360 derece görebiliyor. Tehlikeleri önceden tespit edebiliyor.
Oğuzata; sağlık, eğitim, havacılık, savunma ve endüstriyel sektörlerine yönelik akıllı gözlük çözümleri geliştirdiklerini söylüyor. GFDS, şu anda Türkiye’nin önde gelen havacılık şirketlerinden biri ile de önemli bir proje üzerinde görüşüyor.
HANGAARLAB ise V-Sight Kurumsal Stok Yönetimi ve Kurumsal Artırılmış Gerçeklik uygulamaları, Moverio BT-200’ü perakende ve lojistik gibi sektörlere getirirken Kurumsal Güvenlik Yazılımı, akıllı gözlüğe yüz tanıma özelliği taşıyor.
Epson Türkiye Genel Müdürü Sevil Kanat, Moverio gözlüklerinde kurumsal alana odaklandıklarını belirterek, “Perakende satışı yapmıyoruz. Birçok ülkede de BT 200’ün perakende satışı yok. Önümüzdeki üç sene boyunca da son kullanıcıya yönelik satış planlamıyoruz” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu